MED SA MLADIM ZELENIM ORASIMA – LEK ZA SMANJENU FUNKCIJU STITNE ZLEZDE


Stari ljudi kazu: da je to „Preki lek“, a to znaci savrsen i brzog dejstva za stitnu zlezdu, posebno kod njenog smanjenog rada, za bolesti grla i respiratornog trakta posebno kod bronhitisa, za pojacanje imunog sistema…
1.) RECEPT: – 20 mladih zelenih oraha,  500gr meda (najbolje od Bagrema, ali moze i drugi, samo da je ‘cisti’, pravi domaci med.
Mlade orahe dobro oprati , posusiti cistom krpom , svaki orah iseckati na cetiri dela i staviti u teglu, nakon toga preliti medom. Teglu dobro zatvoriti i pustiti da odstoji mesec dana na suncu.
Prilikom seckanja mladih oraha je dobro na rukama imati rzastitne rukavice da ne bi prosli kao ja, prsti su mi crni, a boja se tesko skida, skoro i nikako dok samo ne ode vremenom, a mislila sam nece, iako sam to isto iskustvo imala mnogo puta kada sam bila dete, ali… :P Na slici to je prva tegla sa crvenim zatvaracem, a iza nje je druga tegla, tamnija:
2.) RECEPT: – Rakija sa mladim zelenim orascicima i domacim medom (orahovaca) po mom receptu: ;)
1l domace rakije lozovace.
40 mladih zelenih oraha (velicine, kao malo veci klikercici)
1kg domaceg meda
Mlade orase iseci na sitne delove, staviti u teglu, uliti 1l. rakije Lozovace, preko toga 1kg domaceg meda. Izmesati plasticnom Varjacom/kasikom.. Dobro zatvoriti, ali najbolje da nije metalni poklopac, mozda je plasticni najbolji. Neka vam stoji negde na suncu 40 dana. Posle tog perioda procediti i piti svakodnevno po malu rakijsku casicu. Mmmmmm pravi eliksir, zdravo za sve.. :D

7 comments on “MED SA MLADIM ZELENIM ORASIMA – LEK ZA SMANJENU FUNKCIJU STITNE ZLEZDE

  1. Zaboravila sam napisati da se na kraju sve procedi, jer ostanu sitni, mali komadici oraha koji se nisu istopili. Nekada se orasi znaju, ako su bas mladi, skroz rastvoriti, nestati. :D

  2. ja sam to napravila prije 20 dana,ali nisam drzala na suncu i pocela sam uzimati po jednu zlicu svako jutro od jucer,koliko se dnevno uzima zlica i jel kasno da sad stavim na sunce,inace smanjen mi je tiroksin ,hvala unaprijed :) Marinela

Ostavite odgovor

