roditelji1

RODITELJIMA!

Odakle početi ovo, jebeno, sranje? Kako retardiranim roditeljima staviti u glavu da neke stvari stvarno ne zavise od tebe? Počnimo od mene, mada znam da vi imate slične probleme.
Srednju školu sam završio sa prosekom 3.0, znam da sam mogao više, znam da sam mogao bolje, ZNAM DA ZNAM! Ali kako ti njima da objasniš da nisi od njih mogao da učiš, kad ćale pijan dodje sa posla, jer su mu sve kolege klošari, pa se poistovećuje sa njima, i tvoja keva, klasična feministkinja, koja se bori za neku umišljenu ravnopravnost, počinje da se dere na njega zašto je došao takav. To se dešava otkad ja znam za sebe i svaki JEBENI put na isti način. Kako ona ne shvata, ako je pametna, da bi trebalo da ćuti, jer on nikoga ne dira kad je pijan, možda je kenjao u 10% slučajeva. I onda se ja otkad znam za sebe ponašam kao odrasla osoba, kao neko ko je zreliji od njih oboje, jer da nisam zreliji, moji roditelji bi se odavno pobili i ja bih ostao sam sa sestrom, starijom doduše, ali opet, nikad ne bih dozvolio da nas ona izdržava. Sa njima sam preživljavao ratove, Hirošimu i Nigasaki, Sodomu i Gomoru, potop i sušu…sve sam to preživljavao sam, jer oni nisu shvatili kroz šta prolazimo sestra i ja. Kako da učim kad se njih dvoje svađaju u sobi pored moje i sestrine, a ja molim Boga da keva bude normalna i ne dobacuje i ubada kurtonski i molim Boga da on ne padne na te provokacije i u najgorem slučaju nasrne na nju. Borio sam se sa astmom, dodatnim stresom. Teško disanje, visoke temperature, bol u glavi…ma bol u duši. Nisam puno tražio, samo da budemo normalna porodica. Onda kreće priča… „Sine, zašto nemaš dobre ocene? Imaš sve što poželiš.“ Nije to zato što su oni meni sve što sam želeo omogućili, već što nisam bio zahtevno dete. Radovale su me sitnice. Radovao me je dan proveden u tišini. Radovalo me je gledanje filmova i crtaća sa kevom, radovalo me je crtanje i čitanje sa ćaletom. Ali to sam mogao da dobijem samo par puta godišnje. Bio sam bolećiv klinja, pa nisam mogao mnogo da izlazim iz kuće, pa kad god krenu svađe među njima, ja sam bio tu. Sestru ili pošaljem napolje ili ona sama izleti, jer ne može da sluša kretene. Greše roditelji kad misle da su njihova deca zadovoljna. Ako ima najnoviji fon ili najbolje tike u školi, to uopšte ne znači da vam je dete zadovoljno. To je materijalno. To ništa ne znači. Koliko puta ste sačekali dete posle škole i pitali ga kako je bilo? Koliko puta ste seli i porazgovarali sa svojim detetom o nečemu što njega zanima. Ja, npr, se bavim muzikom. Moji roditelji su me redovno pitali, posle moje svirke, kako je bilo. Hej, bilo je do jaja, znaš kakvu atmosferu znam da napravim. Svi živi skaču.

roditelji (1)

Stvarno uživam u tome. „Sve je to super, sine, ali šta je sa školom?“ Ma ne zanima me škola, NIJE TO MOJ POZIV. Ne želim da radim ono što vi hoćete. Nije dovoljno reći PODRŽAVAMO TE, potrebno je i iskreno osećati to. Podržite me na vreme, možda sutra bude kasno, možda mi se PREKINE VEZA! Ne trebaju mi vaše pare, potrebna mi je vaša ljubav, vaša vera. Nemojte mi reći „sine, ti i ja ćemo zajedno mnogo da postignemo“, a onda očekujete od mene da završim sav posao. Preveliki pritisak stavljate na vaše dete, stvarate mu blokade za budući život, i ako ne uspe jednom, padne kritika, ne uspe drugi put, padne kritika, obično se desi da više i ne pokuša nešto. Nije bitno koliko puta smo pali, već koliko puta smo ustali nakon tog pada. Koliko puta smo osetili potrebu i želju da idemo dalje. Znate li koliko je lakše ostvariti ciljeve kada imate neki vetar da vam dune u jedra. Taj vetar ste vi, roditelji! Samo od vas zavisi kakvo će vam dete biti, ko i šta će postati. Znate li koliko znači vaš zagrljaj, vaše druženje sa nama? Ako vam dete ima keca, loše ocene, možda ste ga previše pustili sa lanca, a možda dete ima neki problem, možda STVARNO NE MOŽE DA UČI, ako vi niste dovoljno dobar psiholog za svoje dete, ima ljudi koji se profesionalno tim bave. Nije to glupo. Ja sam išao godinu dana kod psiho-terapeuta. Zašto je to tabu tema? Da li je logičnije da pomognete detetu ili je bolje da ono nastavi pogrešnim putem. Kao što se vi prvo morate jebati da bi posle 9 meseci dobili dete, tako se morate ponašati kao roditelji u njegovom detinjstvu, da bi ono postalo ČOVEK posle izvesnog vremena. Kad pročitam u novinama da je neka grupa mladića pretukla nekoga, nikad ne pomislim kako bi njih trebalo kazniti. Njih mi je žao i stvarno osećam tugu prema toj deci. Njihove roditelje krivim. Nisu ti nikada bili da sačuvaju svoje dete na neki način, ono ne oseća zaklon i moć u ljubavi, jer ih niste dali, već ga traži u nasilju i grupi njemu slične dece. Vaša deca će vama uvek biti deca, čak i sa njihovih 50 godina ćete vi njima biti roditelji! Tek kad vidite vaše unuke, videćete kolike posledice ste ostavili na svoje dete. Ne tražite non-stop nešto od dece, a da pritom ništa ne dajete. Ne mislim na materijalne stvari. Ako dete postane uspešno, hoćete da mi kažete da će ono biti u mogućnosti da vam isplati sve ono što ste kao roditelj dali svom detetu?? To je bolesno. Dajte im ljubavi. Sedite i razgovarajte sa svojom decom. Kako od njih da očekujete poštovanje, ako ga nikada niste dali. Nije ono dužno vas da poštuje zato što ste vi roditelj. Poštovanje je uzajamna stvar. Ako želite da vam dete bude dobar čovek, to ga nijedna škola neće naučiti. To ga učite vi. Razgovarajte sa svojom decom, tako vam Boga, nemojte im samo davati pare u džep. VOLITE SVOJU DECU, LJUDI, VOLITE! PODRŽITE IH U NEČEMU ŠTO ONA STVARNO ŽELE DA RADE. Vi ste odrasla osoba, shvatate šta je dobro, a šta loše. Razgovarajte sa svojom decom. Zemlja se polako pretvara u pakao, SAMO ZBOG VAS, RODITELJI, SAMO ZBOG VAS!!!

Izvor teksta: http://duhkojihoda.wordpress.com/2011/11/08/roditeljima/“>

One comment on “RODITELJIMA!

Ostavite odgovor

