KUNDALINI ENERGIJA – KUNDALINI YOGA I SUSTINA KUNDALINI YOGE

Mesto gde se susreće energija života je u blizini središta seksualnosti i izgleda kao ‘kunda’, spremište za vodu. Ova energija zove se kundalini, jer je slična malom rezervoaru vode. Tako se zove jer je slicna maloj smotanoj zmiji koja spava. Ako ste videli zmiju kad spava, spiralno sklupčana, s glavom na vrhu. Kad probudiš zmiju, glava joj se podiže, klupko se odmota, te ona razvije svoje telo i podigne glavu.Ta probuđena energija se naziva Kundalini zato jer se nalazi tačno u centru seksualnosti, gde se nalazi ‘kunda’ izgledom nalik semenu. Imajte na umu da užitak koji primamo iz seksualnog čina nije stvarno zadovoljstvo zbog samog seksa, nego zbog vibracije životne energije smeštene u ‘kunda’.Uspavana zmija je time samo blago pobuđena, a mi seksualno zadovoljstvo doživljavamo kao najveći mogući užitak. Ni malo nismo svesni toga što bismo doživeli, da je probuđena cela zmija i da je njezina glava, nakon prolaska kroz sve razine psihe, dostigla do određenog područja u mozgu…Svi smo u prvoj fazi života. Postoje i druge etape koje dovode do Vrhovnog Jastva. Udaljenost sto pedeset do sto osamdeset centimetra u našoj unutrašnjosti je na neki način vrlo velika. To je udaljenost između prirode i Boga, materije i duha, sna i buđenja, smrti i eliksira života. Ova udaljenost je tako velika i mala, ali imamo priliku nastaviti do naše unutrašnjosti. Buđenje uspavane energije u nama je opasno kao probuđena zmija.U stvari, buđenje zmije ne treba biti opasno, posebno stoga što devedeset sedam posto svih vrsta zmija nisu otrovne. A ako neko umre od ugriza neotrovne zmije, neće umreti od ugriza, nego od toga jer su verovali da je u telo dospeo otrov. Devedeset i sedam posto zmija ne mogu ubiti nikoga, iako mnogi ljudi umiru od njihova ugriza. Štoviše, ni buđenje otrovnice ne mora biti opasno, jer najviše što može lišiti te tela. Ali buđenje ‘kundalini shakti’, snaga o kojoj govorim, je “opasna”. Ništa nije opasnije. U čemu je opasnost? To je neka vrsta smrti. Kad se probudi energija u tvojoj unutrašnjosti, umre ono što ste bili pre nje, pre buđenja, rađa se u tebi potpuno novi čovek, čovek koji nikad ne beše. To je opasnost koja sprečava ljude da ne postanu duhovne osobe. To je isti strah od smrti, kao strah koji čini da seme ostaje samo seme. Za seme je najveća opasnost da padne na zemlju, primi djubrivo i vodu i umre. Najveća opasnost za jaje je da ljuska pukne i ptica poleti iz njega prema nebu. Jaje mora umreti, mi smo također u početnoj fazi nečeg što tek treba nastupiti. Za nas trenutno, jaje je sve. Čvrsto ga se držimo. Kada se Šakti počinje u tebi podizati, ti nestaješ. Ništa te ne može spasiti.

U tom strahu se nešto dogodi, što Kabir tako lepo opisuje: „Tko zaroni duboko, nalazi. Ali ja, glupan, sam išao u potragu sedeći na obali reke. Netko ga je upitao zašto je sedo? Kabir je odgovorio: “Tko ide u potragu, zaroni duboko u vodu i nalazi, a ja, glupan, sam sedeo na obali reke, jer sam se bojao da ću se utopiti.” Oni koji su tražili, išli su u duboke vode. Ono što je potrebno je spremnost na utapanje, iskustvo uništenja.Ukratko, moramo biti spremni umreti. Ko se boji potapanja, naravno, spasit će se, ali će ostati jaje, a ne ptica koja leti po nebeskom svodu. Ko se boji potapanja je naravno, sačuvan, ali će ostati seme, a ne drvo u čijoj senci se hiljadee ljudi mogu odmarati. Je li vredno živeti kao seme? Ni smrt nije gora nego život semena. Dakle tvrdim da je to velika opasnost: mi smo nešto drugo danas nego juče. Kada je energija stimulisana, mi se potpuno transformisemo. Novi centri će se probuditi, postat će novi čovek, doživećemo nešto novo, sve će biti novo. Ako želiš biti spreman prihvatiti nešto novo, moraš imati hrabrosti napustiti staro. No, staro nas tako jako ograničava i zarobljava, tako da se ta energija ne budi. Putovanje prema božanskom je zapravo putovanje prema nedostatku osećaja sigurnosti. Lepota živog cveta je u odsutnosti osećaja sigurnosti.Ovo nije igra s malom stavkom. Tko najviše rizikuje, dobija najviše. Mali deo zadržane energije će učiniti da promašite cilj, jer ni jedno seme, koje makar dio svog postojanja želi zadržati, ne može se nadati da će postati stablo. Ako seme umre, umire u potpunosti. I ako preživi, živi totalno. Delomična smrt ne postoji. Ako ne uspete staviti na kocku sve što imate, vaš napor će biti uzaludan. Vrlo često mala ušteda uzrokuje gubitak svega.

Osho

Ove slicice nepalskih figura iz 18.veka ne prikazuju samo čakre, nego i Kundalini ili zmijsku energiju.Sklupcana zmija u stomaku je simbol oblika energije koji, vežbanjem Yoge, može podstaci otvaranje središnjeg Nadija*

Kundalini Yoga (u užem smislu, njene praktike se dele u hatha, mantra, nada, yantra i laja jogu) je joga energije. Ona opisuje astralno telo sa svojim energetskim centrima (čakrama) i energetskim kanalima (nadijima). Kundalini joga sadrži vežbe koje čiste astralno telo, aktiviraju/povećavaju u nama životnu energiju (pranu), harmonizuju, otvaraju i razvijaju čakre. Kundalini energija, snažna spiritualna energija ili moć, simbolično prikazana uspavanom, sklupčanom zmijom u baznoj čakri, aktivira se u određeno vreme, postepeno ili naglo. Uspinjanjem kundalinija iz bazne čakre prema krunskoj, čakre i nadiji se sublimiraju, a naša svest se profinjuje i uzdiže. Time nastaje intenzivno duhovno buđenje.U indijskoj mitologiji Kundalini je prikazana kao Shakti-snaga, koja se u krunskoj čakri ujedinjuje sa Bogom Shiva.Prana je životna energija koja oživljava fizičko telo i ceo svet. Postoje pet manifestacija prane, takozvane prana vayus, koje vrše određene fiziološke funkcije u telu: prana (u užem smislu) smeštena je u srcu, apana u anusu, samana u predelu pupka, udana u grlu, dok je vyana svuda u telu prisutna. Određenom praksom fiziološku pranu sublimiramo u spiritualnu energiju.

Čakre – energetski centri suptilne životne energije (prane). Nadiji – energetski kanali suptilne životne energije (ima ih oko 72000 i odgovaraju nervima fizičkog tela).             

Svaka čakra je povezana sa jednom endokrinom žlezdom i glavnim nervnim čvorom (pleksusom). Svaka od njih ispunjava određeni zadatak u fizičkom telu.  Čakre apsorbuju kosmičku energiju, pranu, razbijaju je u sastavne delove, a zatim je šalju duž kanala energije (nadija) do nervnog sistema, endokrinih žlezda, a potom u krv da nahrani telo.

SUSTINA YOGE

1.Postoji mnogo vrsta joge. Koja je u stvari prava joga?

Po Patanđaliju joga je hata joga ili aštanga joga i sastoji se iz 8 stepena ili udova. To su:

YAMA I NIYAMA – određena pravila kao što su nenesilje, ne povrediti nikoga mislima, rečima i delima, unutrašnja i spoljašnja čistota, vegetarijanska ishrana i sl.

ASANE – fizički položaji koji su mnogo više nego fizički, ako se rade na određeni način, ne kao gimnastika, već sa zadržavanjem u položaju najmanje pola minuta u kombinaciji sa pranajamom, koncentracijom, vizualizacijom, mudrama i bandama. SHIVA je u svom plesu dao 84 osnovna položaja asana, a u plesu se nalaze i osnove shaolinskog karatea. Odatle se razvila joga i sve njene varijante a iz toga gimnastika, fizičko vaspitanje, fizikalna terapija za kičmu i koštani sistem, aerobik, pilates i sl. Iz shaolina, duhovnog karatea, razvile su se ostale borilačke veštine, tai či i sl.

PRANAYAMA – kontrola disanja sa tehnikama disanja, o čemu ću kasnije detaljno da govorim jer je to suština joge, naročito kumbaku, zadržavanje daha.

PRATJAHARA – povlačenje čula unutra

DHARANA – koncentracija

DYANA – meditacija

SAMADHI – prosvetljenje

Osim ovoga, tu spadaju razne tehnike, kao što su mudre, bande, šatkarma, osvešćivanje čakri i energetskih kanala, kundalini krije, relaksacija, razne vrste meditacija sa i bez mantre.

Sve ovo čini jogu.

2.Ja sam do sada vežbao najmanje kod 10 instruktora joge. Nisam se dugo zadržavao jer su časovi uvek bili isti i trajali oko sat vremena i sve se svodilo na fizičke vežbe. Kao novinaru nije mi jasno zašto i vi kažete da držite časove hata joge, kada je to kod vas potpuno drugačije, i moram da priznam da i ono malo što sam radio, pogrešno sam radio?

To znači da ste loš učenik. U svetu a i kod nas se radi samo DEO hata joge, asane, fizičke vežbe sa ciljem da se populariše joga i to je sasvim u redu. Mora se početi od početka i svaka vrsta joge je dobra, osim novih pravaca koji nam dolaze sa Zapada čiji je cilj samo profit. Pošto su to grupni časovi, od 10-20 učenika, normalno je da instruktor joge ne može da daje naprednije tehnike, i ti časovi služe samo da se ljudi upoznaju sa osnovom joge. Ako žele da se ozbiljno bave jogom, da se tome potpuno posvete, treba da idu na individualne časove kod učitelja koji podučava samo ono što je iskustveno prošao. Moram ipak da naglasim da moj učitelj Jovanka Kavaja, koja isto vodi grupne časove, ima drugačiji pristup. Svaki njen čas je potpuno različit i traje dva i po sata. Pre svakog časa imam na umu njene reči

ZNANJE UČITELJA JOGE POKAZUJE SE NA ČASU !

Teoretsko znanje je samo stvar pamćenja.

3.Šta je u stvari joga i koji je cilj joge?

Na internetu i raznim sajtovima možete naći te odgovore, ali to je više bukvalni prevod i filozofsko objašnjenje.

U suštini joga je nauka o umu, tj. Pranajama – kontrola disanja i kumbaku, zadržavanje daha, odnosno kontrola uma. Joga je ovde i sada, potpuna svesnost. To je jedan od duhovnih puteva a cilj je prosvetljenje. Svaka joga je u suštini kundalini joga, a to znači osvešćivanje energetskih kanala, osvešćivanje i buđenje čakri i prosvetljenje, koje može da se objasni kao najviši nivo svesnosti i najviša mudrost, kada jednostavno vidite stvari kakve jesu, kada odete iza dualizma i potpuno spoznate jedinstvo.

4.Vi ste se odlučili za individualne časove. Zašto?

Ja sam u početku, a to znači pre 26 godine (redovno treniram 40 godina), vodio grupne časove, ali shvatio sam da tako ne mogu učenike da naučim jogu.

Jednostavno, nisam mogao sve ni da ih vidim a kamoli da ih popravim ako pogrešno rade, a to je bilo i nemoguće s obzirom na to da sam ima 20 učenika u grupi. Ako se asane pogrešno rade, naročito pranajama, mudre, bande, krije, kao i ostale tehnike joge, mogu biti štetne i dovedu do bolesti Zato sam odlučio da radim samo sa 2-3 učenika i podelio sam grupe na 6 nivoa, početnu 1 i 2, srednju 1 i 2 i naprednu 1 i 2.

Časovi traju od dva i po do tri i po sata u zavisnosti od nivoa grupe i koncepcije časa.

Mnogi smatraju da su časovi predugi iz razloga što pogrešno misle da je hata joga samo vežbanje asana, što bi onda stvarno bilo mnogo. Međutim, joga uključuje svih 7 nivoa i ostale tehnike koje sam pomenuo i opisao na sajtu kao i novine koje sam uveo, muzička meditacija, terapija zvukom na 3 nivoa i muzička psihoterapija. Da bih naučio učenike sve ovo, moram da ih stalno popravljam, kontrolišem da bi pravilno radili i bili sve vreme ovde i sada, svesni tela i disanja, sinhronizacije pokreta tela i disanja, da svaki pokret pretvore u meditaciju, svaku asanu u meditaciju na disanje. Između ostalog, časovi traju duže zato što se nisam odlučio na predavanja i kurseve iz prostog razloga što od predavanja nema mnogo koristi, jer se za par dana to zaboravi usled mnogo informacija. Ja to radim praktično kroz čas i to je način kako ja učim svoje učenike.

5.Zašto se vaša joga zove integralna joga?

Moj način prezentacije joge sam tako nazvao jer ne pripadam nijednom sistemu joge. Svaki sistem ima prednosti, ali i nedostatke. Ja radim sve sisteme, ali imam svoj sistem koji sam usavršio učeći od Jovanke Kavaje, koju smatram izuzetnim učiteljom na svetskom nivou. Da bi savladali ovaj program, potrebno je najmanje 7 godina.

Izvinjavam se što vas prekidam, ali da li to znači da se joga kod vas studira?

Može i tako da se kaže, čak imam i postdiplomski… (smeh)

6.Opšite mi vaš čas.

Na početku časa je opuštanje sa pranajamom i vizualizacijom, koje traje oko 3 minuta. Zatim sledi zagrevanje koje traje za početnu grupu oko 20 minuta, za srednju oko 40 a za naprednu oko 60 minuta.

Zagrevanje je izuzetno važno, jer da bi radili složenije i teže asane moramo da se pripremimo za to.

Zatim sledi stojeća relaksacija pre Pozdrava Suncu ili meditacija pre Pozdrava Mesecu.

Posle toga ide muzička psihoterapija i drugi deo časa.

Pre relaksacija koja traje oko 20 minuta, radimo neke tehnike koje sam opisao na sajtu i na kraju, meditaciju. Pre složenijih i težih asana radimo pripremu za taj set i svaki čas je različit. U toku časa radimo kombinacije asana sa pranajamom, mudrama, bandama i vizualizacijom.Disanje je suština joge, jer usmeravamo pranu u određene delove tela i kroz određene energetske kanale i čakre. Radimo složenije asane koje deluju na više nivoa, svaka čakra ima svoju mantru i boju i to sve osvešćujemo tokom časa.Duhovna muzika pojačava dejstvo asana i različita je u zavisnosti koji program radimo. Pošto su u svakoj grupi do 3 učenika, svakome se totalno posvetim, da nauče pravilno da rade, tek posle toga počinje joga, kada ne moraju da razmišljaju kako da rade vežbe. Radimo zatvorenih očiju, duboko smo unutra, ovde i sada, sinhronizujemo disanje i pokret tela, pretvaramo pokret i asanu u meditaciju.Kada se nauče asane, ceo čas pretvaramo u meditaciju, asana se pretapa u asanu. Cilj joge je prosvetljenje, a meditacija je sedmi nivo, pre prosvetljenja. Uneo sam mnoge novine, nove asane i prilagodio jogu našim uslovima, ne živimo u Indiji već u Srbiji.Kroz jogu moji učenici nauče kako da transformišu negativnu energiju u pozitivnu, prano terapiju tj. kako da leče sebe i najbliže, praktične stvari kao npr. kako da tehnikom disanja reše problem hladnih nogu ili ako im je hladno da se zagreju do znojenja bez pomeranja tela, samo pranajamom, ili da se tehnikom disanja ohlade kada su velike vrućine i slično.Zato integrišem sve sisteme u moj sistem, integrišem fizičko, astralno i mentalno telo u jedno, da se um okrene unutra i da postanemo svesni praznine, tišine u kojoj se sve nalazi.

 

7.Zašto su kod vas vežbe tako teške i komplikovane u odnosu na druge? Kada sam prvi put došao kod vas, tri dana nisam mogao da se oporavim i posle mesec dana sam odustao?

Vi ste hteli u srednju grupu iako sam ja smatrao da treba da krenete sa početnom grupom i zato vam je bilo teško, iako ste pre toga vežbali tri godine. To je zato što ste godinama radili iste vežbe, jednostavne i bez zadržavanja u položaju, razvili ste i ojačali samo određenu grupu mišića a da na početku časa niste imali vežbe za zagrevanje. Kod mene je svaki čas različit i u mom sistemu učenike naučim preko 300 položaja, a da ne govorim o kombinacijama asana, pranajame sa vizualizacijom, mudre, bande… Ja jednostavno ne mogu da držim isti čas, meni je svaki čas izazov i doživljaj. Kakav će biti čas zavisi u kom je stanju grupa.

8.Nije mi jasno kako se vama isplati da naplaćujete individualne časove kao grupne, kada je cena individualnih časova od 20 do 50 evra po času?

Sinoć mi je došla jedna učenica na čas toliko nervozna da samo što nije ujedala. Posle časa otišla je sva srećna i blažena. To je ono što me ispunjava i što mi daje snage da nastavim ovim putem.

9.Ima mnogo instruktora joge. Kako da prepoznam pravog i da li je diploma dovoljan razlog?

Diploma je samo osnova (nažalost to znanje je uglavnom teoretsko), posle toga je veliki rad, iskustvo, a najvažniji je dar, neki to nazivaju znanjem iz prošlog života. Na osnovu mog iskustva sa mnogobrojnim učiteljima, učitelj mora biti skroman, duhovit, nesebičan, da prenosi znanje, da ne teoretiše već da primeni znanje na času. Preporučujem da se traži plan i program časova, i da se jednostavno proba čas, jer na času se u praksi upoznaje učitelj.

10.Kada sam na vašem času radio stojeću relaksaciju, video sam kako se učenici ljuljaju, u relaksaciji i meditaciji čuju razne zvuke iznutra, doživljavaju čudne senzacije, teško se vraćaju iz meditacije, a lično sam video kada ste podigli glavu i pogledali jednog učenika u meditaciji koji je tada pao na leđa kao da ga je neko udario. Radite neke čudne stvari, rekao bih rituale, sa svetom vodom i prahom, pranoterapiju, budu medicinu, na nekim učenicima i pacijentima. Pitam vas kao slobodan novinar, ko je vama dao pravo da to radite? Dogovorili smo se da mogu da vam postavim pitanja koja ja hoću i da ćete sve objaviti. Ja ne radim klasični intervju, tako da mi vi napišete pitanja a ja vas to pitam.

Radim samo ono za šta sam dobio blagoslov od mojih učitelja prema mojim sposobnostima i znanju. Ono što je za vas čudno, kod lama i brahmana je sasvim obična i svakodnevna pojava, što sam se ja lično uverio i prisustvovao tome. Dok sam bio u povlačenju 6 dana i noći u mraku u tibetanskom manastiru, doživeo sam neverovatne stvari za naš pojam i lama mi je dao blagoslov da radim neke stvari iako nisam bio u povlačenju 3 godine, 3 meseca i 3 dana. Ako ste pročitali hodočašće po Indoneziji na sajtu, onda bi trebalo da vam bude jasno. Suhu, hiinduistički sveštenik i šaman, preneo mi je neka znanja i blagoslov da to radim. Osim toga, ja terapije ne naplaćujem.

11.Imali ste mnoge učitelje tibetanske lame, između ostalih to su i dalaj-lama, Karmapa, proveli ste godinu dana u tibetanskom manastiru u povlačenju, 6 dana i noći u potpunom mraku, indijskog gurua Swami Satjanandu, hinduističkog sveštenika i šamana na Baliju. Kako se to sve uklapa u jogu?

Ja ne pravim razliku između religija i duhovnih puteva. Svi su putevi isti, vode ka jednom cilju, samo je drugačiji način. Kada su pitali Budu da li bog postoji, odgovorio je da kada postignemo prosvetljenje, sve će nam biti jasno. Ono što sam doživeo i naučio od mojih učitelja, primenjujem u životu i kroz jogu. Joga je samo jedan od mnogobrojnih duhovnih puteva. Najvažnije je da učitelj pročisti učenika, da mu osvesti i pokrene uspavanu energiju, da mu osvesti nesvesno. Nekim tehnikama može da se pokrene energija, što može da bude i opasno, ali samo učitelj može to da uradi i da podigne nivo svesti, ritualom, mantrom, jednim pokretom, dodirom, a pre svega nesebičnom ljubavlju. Ja sve ono što sam naučio od mojih učitelja primenjujem da bih pomogao učenicima na duhovnom putu. Nikada ne ističem neku religiju ili duhovni put, oni sami odlučuju. U suštini, postoje samo dva puta, materijalni i duhovni. Na materijalnom putu se stalno vrtimo u krug, ne možemo biti sretni, slanom vodom se ne gasi žeđ, dok na duhovnom putu postižemo unutrašnji mir i postoji samo jedna želja, prosvetljenje ili spajanje sa apsolutom. Kada postignemo duhovni mir, tada smo opušteni, sretni. Želje, bogastvo, moć, slava su samo prepreke na tom putu.

12.Kako vi sastavljate časove?

Uvek improvizujem u zavisnosti od grupe, i časovi su energetski.

Neke asane izgledaju jednostavno, ali u kombinaciji sa drugim asanama pokreću energiju. Nedeljom treniram i probam na sebi efekat časa, pa ga onda primenjujem. Pošto su moji učenici izuzetno senzitivni, konsultujem se sa njima i mnogo sam naučio od njih. Ceo život se uči.

13.Čuo sam od nekih vaših učenika da ste otkrili tajnu podmlađivanja jogom, odnosno tehnikama joge i specijalnim časovima za podmlađivanje?

Smatram da je taj efekat potpuno sporedan. Dođite za tri godine pa se sami uverite.

14.Nije mi jasno šta radite na kraju časa, posle pevanja om, koju pevate duže nego Iyengar na youtube?

Prenosim sve blagoslove koje sam dobio od mojih učitelja i pročišćavam učenike na tri nivoa.

15.Priča se da se kod vas čeka i do godinu dana i da kod vas vežbaju samo izuzetni ljudi i da može da se proba jedan čas i da im vi kasnije javljate da li su prošli test, da mogu da vežbaju kod vas. Da malo ne preterujete?Svako može da proba moj sistem. Prvo, treba da odluči da li mu odgovara ovaj način, a drugo, najvažnije, da li može da se uklopi u grupu.Svaka grupa je različita i sastavljena je na osnovu fizičkog, astralnog i mentalnog nivoa. Novi član mora da se energetski uklopi u tu grupu da bi čas bio uspešan. Tek ako neko nije u mogućnosti da dolazi, primam novog učenika koji može da se uklopi baš u tu grupu. S obzirom na to da ja ne radim svakog dana zbog mnogobrojnih obaveza, i grupe se sastoji od 2 do 3 učenika, to je razlog zbog čega se dugo čeka.

Evo kako moze jedan sportista postici vredne rezultate…zar i sam Nikola Tesla nije upraznjavao meditaciju i ostale isrtocnjacke vestine, protiv cega se svim silama bore crkva i ostali religijski pokreti, samo zato sto se njima to ne svidja i sve to svrstavaju u satanizam i jeres. Da li je to bas tako?

2. CAKRA – KUNDALINI MEDITATION PART 2 OF 9.

Kundalini Rising – Tesseract

http://www.youtube.com/watch?v=QjT9fSkJtgc&feature=related

INTEGRALNA JOGA DEAN – OVDE MOZETE PROCITATI TEKST I POGLEDATI VIDEO O SUSTINI JOGE

http://www.integralnayogadean.com/tekst-yoga-sustina.html

13 comments on “KUNDALINI ENERGIJA – KUNDALINI YOGA I SUSTINA KUNDALINI YOGE

  1. Link koji ste naveli NOVAK DJOKOVIC I KUNDALINI YOGA


    bas i nije jako afirmativan za jogu. Jeste ga pogledali u celosti?
    Uzivam u svakom Vasem novom postu,
    pozdrav, Sandra.

  2. Znam Sandra i hvala na komentaru, namerno sam stavila video o N. Djokovicu, jer se ne slazem sa tim videom i takvim ljudima koji prave takve propagandne videe, kao sto su namontirali o Novaku Djokovicu, samo da bi ga omalovazili i kompromitovali, i ne samo njega vec i jogu, sva istocnjacka ucenja. Jer po tome, Novak Djokovic je u tamo nekakvoj sekti i bazite svi od njega…ma koje gluposti! To su prljave rabote nekih pojedinaca koji zele uprljati Yogu i sve sto nam Istok nudi od svojih istina i mudrosti. Mislila sam da ce ljudi shvatiti o cemu se radi, inace ne propagiram nista i nikoga. Ovo su samo neki od naziva kako se zeli prikazati Yoga, ali neko je i Novaku hteo verovatno sa tim napakostiti…Uostalom ljudima je vec poznato od kud takvi ‘vetrovi’ duvaju…ako udjete na internet mozete naci sta i koga je sve (SPC)Srpska Pravoslavna Crkva svrstala u sekte…. Nikada nisam cula vise pogrdnih reci na racun drugih religija i verovanja, nego oh Hriscana. Od ni jednog Hindusa nikada nisam cula nista ruzno da su rekli o Isusu, ali zato Isusovi sledbenici i te kako „opletu“ po svemu onome sto nije kako oni smatraju da treba biti. Sta to hoce da nam kaze? Nikada ni od jednih religijskih pravaca nisam cula nista slicno na tudji racun, ali hriscani daju sebi za pravo da ocrne i napadaju sve sto se ne zove hriscansko. Sreca da ovo nije srednji vek, inace se lomace ne bi gasile.. pozdrav…😀
    – Novak Djokovic (Kundalini Yoga)
    – Novak Djokovic u kandžama demona

  3. tek sad ovo čitam, iako je postavljeno poodavno, i podsjeti me na jedan moj san od prije godinu dana. sanjala sam da mi je zmija sklupčana u stomaku, kad se ja pomjerim i ona se pomjera, kad mirujem ona miruje…ali tako živ osjećaj, ne samo da je san, nego sam bukvalno imala tako čudan osjećaj u stomaku.. vjerovatno nešto vezano za kundalini.

Ostavite odgovor

