TEST – TRI SITA

Фотографија корисника Vesna Mihajlovic
U staroj Grckoj je Sokrat bio poznat po tome, da je veoma visoko cenio znanje.Jednoga dana je veliki filozof sreo poznanika, koji mu je rekao:  -Znas li sta sam upravo cuo o tvom prijatelju?
  • Samo trenutak – zaustavio ga je Sokrat.
  • Pre nego mi bilo sta kazes zeleo bih da napravis kratak tekst.Ime mu je TEST TRI SITA.
  • Test tri sita?
  • Tako je – nastavi Sokrat.

–  Pre nego sto mi odgovoris o mom prijatelju, mozda bi bilo dobro da razmislis o tome sto mi zelis reci i propustis svoje reci kroz tri sita.

Prvo sito je sito Istine.

Jesi li posve siguran, da je to sto mi zelis ispricati, istina?

– Ne – odgovori covek,- U stvari, upravo sam cuo i …

– U redu – rece Sokrat, – Dakle, ne znas sigurno da li je to istina ili nije.

Probajmo s drugim sitom. Sito dobrote.

Zelis li mi ispricati nesto dobro o mom prijatelju?

– Ne, upravo suprotno…

– Znaci tako – nastavi Sokrat,- zelis mi ispricati nesto lose o njemu, ali ne znas da li je to istina.

Ali,  jos uvek mozes napraviti test, na raspolaganju ti je jos jedno sito.

Sito upotrebljivosti. Da li ce mi koristiti to sto bi mi zeleo ispricati o mom prijatelju?

– U stvari ne…

– Dakle – zakljucio je Sokrat, ukoliko mi zelis ispricati nesto, za sta ne znas da li je istinito, nije dobro niti korisno, zasto bi mi uopste morao ista ispricati.

Zato dobro razmisli, pre nego sto bilo sta kazes, propusti svoje reci kroz tri sita, pa tek onda ono sto ostane, reci.

Ljudsko srce je ranjivo, a reci ponekad deluju kao ostre i otrovne strelice.

Cuvaj svoje, a i tudje srce.

4 comments on “TEST – TRI SITA

Ostavite odgovor

