28023_4422975366499_1467832848_n

3 EGO ILUZIJE

Pogledajte sliku, a onda se odmaknite 4-5 metara pa ih ponovo pogledajte…😀

Došli smo na svet, bezbrižni i srećni. Planirani i rođeni u ljubavi. Kroz igru se smejali i plakali. Činilo se da smo u potpunosti zadovoljni. Tokom odrastanja počeli su nam «lepiti» razne etikete kakvi bi trebali biti, kako se trebamo ponašati, šta bi trebali oblačiti, kakvu muziku da slušamo, kakve knjige da čitamo, kakve ljude da izbegavamo… Uče nas da vrednujemo ljude po njihovom statusu u društvu; po njihovom bogatstvu; po njihovoj lepoti; po njihovom stepenu obrazovanja; po verskoj pripadnosti; po boji kože; po bojama kluba…
Roditelji nam to rade, učitelji nam to rade, rodbina nam to radi, prijatelji nam to rade, šefovi na poslu nam to rade, društvo u kojem živimo nam to radi, država nam to radi, religije nam to rade…svi nam to rade. Svi hoće da nas oblikuju. Svi hoće da budemo onakvi kakvi oni misle da trebamo biti. I to je razlog što živimo promašene živote. Zbog toga i jesmo naučeni da za naše neuspehe i padove uvek krivimo druge, jer oni i upravljaju nama. Zar ne?!
Mnogi ljudi ne znaju šta je ego.
Ego je pogrešna slika koju imamo o sebi. Ego je naše lažno «ja». Ego je nešto što je izvan nas, a ne nešto što je u nama. Ego je naša sujeta. Vanjski uticaj u koji smo, iz ko zna kog razloga, vremenom počeli da verumo da je naša istina. Mantra od Ega je «Još Još Još». Nikad nismo zadovoljni. Uvek želimo još…jer to je način kako da i dalje pothranjujemo tu ideju.
Ovo su 3 Ego Iluzije koje nam mogu pomoći da bolje razumemo svet oko nas, a i nas same.

PRVA EGO ILUZIJA: TI SI ONO ŠTO POSJEDUJEŠ
Mi trošimo naše živote akumulirajući. Kupujemo sve i svašta; gomilamo posede i predmete. Mi verujemo da što više imamo, to više vredimo. Kupujemo najnovije uređaje, odeću i auta da bi se razlikovali tj. da bi vredeli. Doživljavamo našu vrednost na osnovu onoga što imamo, a ne na osnovu onoga što jesmo. Onoliko vrediš koliko poseduješ. Problem kod ove Ego Iluzije je taj što ako izgubimo sve što posedujemo, da li to onda znači da ništa ne vredimo!

DRUGA EGO ILUZIJA: TI SI ONO ŠTO RADIŠ
U ovom slučaju poistovećujemo našu vrednost sa našim radom. Što više radimo, to više vredimo. Ko ne radi ništa, taj i ne vredi ništa. U ovom slučaju iluzorno je naše uverenje da ako verujemo da vredimo samo kada nešto radimo, onda ispada da ništa ne vredimo kada ništa ne radimo. Ljudi nas često pitaju:
»Čime se baviš? Šta radiš?» I kad im kažemo, oni nas skaliraju. Strpaju nas u neki njihov koš. Onda smo dobili vrednost. Ti ne vrediš više ako si doktor, a manje ako si cvećar. Čistači ulica ne vrede ni manje ni više od vozača taksija. Mi sami sebi pridajemo vrednost. Zar prosjaci i skitnice nemaju nikakvu ljudsku vrednost?! Zar fizički ili psihički onesposobljeni ljudi nemaju baš nikakvu vrednost?!

TRECA EGO ILUZIJA: TI SI ONO ŠTO DRUGI MISLE O TEBI
Ti vrediš onoliko kolika je tvoja reputacija. Što te više drugi respektuju, to više vrediš; što lepše pričaju o tebi, to više vrediš; što te više hvale, to više vrediš. Problem kod ove iluzije je što je reputacija ono što drugi misle o nama, a ne ono što mi mislimo o sebi. Mi nemamo nikakvog uticaja na njihove misli i stavove o nama i stoga naša vrednost ne može biti u onome što oni misle o nama. To je samo njihovo mišljenje i ništa više. Izvan nas postoje na stotine mišljenja. Mi ne vredimo onoliko koliko drugi misle o nama, mi vredimo onoliko koliko mi mislimo o sebi samima.
Našu vrednost ne može određivati ništa što je izvan nas. To je majka svih iluzija današnjice. Našu vrednost određuje naš i samo naš sopstveni osećaj sreće, zadovoljstva, ljubavi, radosti, doprinosa…Mi smo ti koji krojimo našu sreću. Mi smo ti koji sebi pridajemo vrednost. Jedina istinska vrednost je naš vlastiti osećaj o nama.
Svaki čovek, stvar, doživljaj ili događaj ima svoje i dobre i loše strane…Mi smo srećni u onoj meri u kojoj smo sposobni da u njima vidimo samo ono dobro.

Dr.Vejn Dajer

 

”Ljudi nas često pitaju:
»Čime se baviš? Šta radiš?» I kad im kažemo, oni nas skaliraju. Strpaju nas u neki njihov koš. Onda smo dobili vrednost.” Zbog toga im cesto odgovorim da sam izaslanik kosmosa, na privremenom radu na planeti zemlji.😀

6 comments on “3 EGO ILUZIJE

  1. Post mi se dopao. Nedavno sam bila primorana da se suočim sa drugom ego iluzijom, a ona je nekako obavezno povezana sa trecem. Gubitak radnog mesta natera čoveka da preispita svoje vrednosti istovremeno najlakše pokaže promenu u načinu na koji te drugi vide. Hvala

  2. Hvala Vesna, Pomalo otkrivam kako malo vidim. Ustvari sve iskrivim po nekim vec formiranim misljenjima i vidjenjima. Ustvari mi smo pogresno programirane masine. Za zamisliti se, a imamo slobodnu VOLJU ???

  3. ♥ zelim se uskoro probuditi..i reci Ovakva zelim biti..ove osobine cenim..,a ne da se cudim Sto mi se bas ovo i ovo dogadja,gde sam pogresila pa mi zivot vraca ovako? Zasto neko toliko ocekuje od mene..ili zasto dajem to sto nisam?♥

Ostavite odgovor

