PROBLEM NIKAD NIJE U DRUGIM LJUDIMA

problem_nikad_nije_u_drugim_ljudima.jpg

Osmehnite se, otpustite frustraciju i videćete kako će i druga osoba možda promeniti svoje ponašanje. Kada vas je neka osoba poslednji put iznervirala? Pre neki dan? Maločas? Hteli da priznamo ili ne, ne prođe dan a da za neku svoju frustraciju okrivimo druge ljude. „Oni“ nas iritiraju, rade pogrešno svoj posao, nisu kompetentni, nepristojni su, loši su vozači, prespori su, dosadni, bezosećajni…Ukoliko nastavimo da ovako reagujemo na ljude, da nam misli budu „po difoltu nameštene“, bićemo uvek besni, uvređeni, povređeni, razočarani i nećemo videti kraj ovim našim frustracijama. A problem nije u drugima. Drugi ljudi nikada nisu krivi. U knjizi američke zen autorke Charlotte Joko Beck „Svakodnevni zen“, naš omiljeni zen bloger Leo Babauta otkrio je ovu poučnu životnu lekciju – problem je u našoj reakciji. Mi ne možemo da se odbranimo od činjenice da će neko prema nama biti nepristojan, prost, nevaspitan. Nekad će se to desiti i više puta na dan. Međutim, iako ne možemo da zaustavimo druge u njihovoj nameri da nam se na taj način obrate, mi možemo da promenimo način na koji ćemo odreagovati. U momentu kada budemo naučili da reagujemo smirenije, uzdržanije…, bićemo srećniji. Sa osmehom i reakcijom koja će biti više saosećajnija, možda uspemo i da transformišemo druge ljude. Leo nam daje nekoliko saveta kako da reagujemo smirenije: Kada primetite da počinjete da se osećate frustirano, uvređeno, besno… napravite pauzu. Udahnite duboko. Ne reagujte. U besu svaka reakcija je pogrešna. Hajde da proanaliziramo ideju koju imate o tome kako bi drugi trebali da se ustvari ponašaju. Shvatate li da se, dok god se držite te ideje i tih misli, zapravo, udaljavate od stvarnosti. Pokušajte da uskladite realnost sa svojim očekivanjima. Bacite svoja očekivanja u „okean“. Smejte se. Prihvatite da je osoba koja stoji ispred vas ali i vi, samo čovek.  Reagujte sa više saosećanja. Kada prestanete da krivite drugu osobu za to što nije odreagovala „perfektno“, tek tada možete da odgovorite odgovarajuće i sa više emocija. Prihvatanjem stvarnosti ne znači da niste preuzeli ništa – to znači da ste „otpustili“ frustraciju. Tada možete da odreagujete kako treba, i sa većom kontrolom reči i dela. Zato, otpustite frustraciju, nasmešite se i reagujte s više osećanja. Druga osoba, koliko god neprstojna bila, takvu vašu reakciju neće očekivati.

c44ac6114d3a6899bf9e374245c595c3_articlemain

http://www.lovesensa.rs

3 comments on “PROBLEM NIKAD NIJE U DRUGIM LJUDIMA

Ostavite odgovor

Molimo vas da se prijavite koristeći jedan od sledećih načina da biste objavili svoj komentar:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s