O SPOZNAJI BRAMANA – BOGA


«Mnogo je imena Božjih i bezbrojni su oblici preko kojih mu se može prići. U kojem god imenu i obliku da Ga obožavaš, preko njih ćeš Ga spoznati.»
«Svi će sigurno spoznati Boga. Može biti da neki dobiju svoj obrok ujutro, neki u podne a neki uveče, ali niko neće ostati bez hrane. Svi će, bez ikakvog izuzetka, pouzdano spoznati stvarno Sopstvo.»
«Ljudi govore o činjenju dobra svetu. Zar je svet tako mala stvar? I ko ste vi, molim vas, da bi bili korisni za svet? Prvo spoznajte Boga, doživite Ga putem duhovne discipline. Ako vam On prenese snagu, onda možete da činite dobro drugima, inače ne.»
«Jogi teži da spozna Paramatmana, Vrhovnu Dušu. Njegov ideal je sjedinjenje utelovljene duše i Vrhovne Duše. On povlači svoj um od čulnih objekata i nastoji da ga usredsredi na Paramatmana. Stoga, tokom prvog stupnja svoje duhovne discipline, on se povlači u samoću i sa nepodeljenom pažnjom primenjuje meditaciju u nepokretnom položaju.»
«Naravno da možete da spoznate Boga bez potpunog odricanja! Zašto biste se svega odrekli? Vi ste u redu takvi kakvi ste, držeći se srednjeg puta, kao što je melasa delom čvrsta a delom tečna. Znate li igru zvanu naks? Pošto sam postigao maksimalan broj poena, ja sam izvan igre. Ne mogu da uživam u njoj. Vi ste, međutim, veoma promućurni. Neki od vas su postigli deset poena, neki šest, a neki pet. Postigli ste baš dobar broj, tako da niste van igre kao ja. Igra može da se nastavi. Što da ne, to je dobro!»
«Boga možete da realizujete posredstvom svih puteva. Sve religije su prave. Bitno je da se stigne do krova. Do njega možeš da se popneš kamenim stepenicama, ili drvenim, ili pak bambusovim stepenicama, ili pomoću konopca. A možeš da se popneš i uz pomoć bambusove motke.»
«Sa iskrenošću i ozbiljnošću čovek može da spozna Boga putem svake religije. Vaišnave će spoznati Boga, isto kao i šakte, vedantisti i bramoi. Muslimani i hrišćani spoznaće Ga takođe. Svi će sigurno spoznati Boga ako su iskreni i ozbiljni.»
«Čuo sam da čovek pomoću teozofije može da stekne nadljudske moći i da izvodi čuda. Video sam čoveka koji je ukrotio avet. Avet je običavala da nabavlja razne stvari za svog gospodara. Šta ja da radim sa nadljudskim moćima? Može li pomoću njih da se spozna Bog? Ukoliko Bog nije realizovan, sve ostalo je falično.»
«Čovek ne treba da misli: “Samo je moja religija pravi put, a ostale religije su lažne.“ Bog može da bude realizovan pomoću svih puteva. Dovoljno je imati iskrenu žudnju za Bogom. Bezbrojni su putevi i bezbrojna su shvatanja.»
«Nema koristi od dizanja galame ako hoćete da uvedete Božanstvo u svetilište svoga srca, ako hoćete da spoznate Boga. Pre svega pročistite um. U čistom srcu Bog nalazi svoje sedište. Čovek ne može da unese svetu sliku u hram ako se svud naokolo nalazi izmet šišmiša. Jedanaest šišmiša su naših jedanaest organa: pet organa delanja, pet organa opažanja i um.»
«Bog ne može da se spozna bez čistote srca. Čovek prima Božiju milost potčinjavajući strasti – požudu, bes i pohlepu. Onda čovek vidi Boga.»
«Bilo mi je deset ili jedanaest godina i živeo sam u Karampukuru, kada sam prvi put doživeo samadi. Dok sam prolazio pirinčanim poljem, video sam nešto i bio poražen. Postoje izvesne karakteristike viđenja Boga. Čovek vidi svetlost, oseća radost i doživljava podizanje moćne bujice u grudima, poput eksplozije rakete.»
«Bog se spoznaje ako se sledi staza istine. Uvek treba pevati Njegovo ime. Čak i dok obavlja svoje dužnosti, čovek treba svoj um da ostavi sa Bogom. Pretpostavimo da imam crni prišt na leđima. Ja obavljam svoje dužnosti, ali um mi je okrenut ka prištu.»
«Bog biva spoznat čim se um oslobodi vezanosti. Sve što se pojavi u čistom umu je glas Boga. Ono što je čisti um takođe je i čisti budi (intelekt); a ovaj je čisti Atman, jer nema ničega čistog osim Boga. Samo, da bi spoznao Boga, čovek mora da ode izvan darme i adarme.»
«Čovek ne može da spozna Boga ukoliko se ne oslobodi svih egoističnih ideja kao što su: “Ja sam tako važan čovek“ ili “Ja sam takav i takav“. Sravni sa zemljom breg toga ‘ja’ rastopivši ga suzama predanosti.»
«Duhovna disciplina je nužna u cilju viđenja Boga. Ja sam morao da prođem kroz veoma strogu disciplinu. Koliko sam samo askeza praktikovao! Legao bih pod drvo, plačući i moleći Majku: “O, Majko, otkrij mi se.“ Potoci suza bi tekli i kvasili mi telo.»
«Zavetovao sam se Božanskoj Majci da ću se ubiti ako ne ugledam Boga. Rekao sam joj: “Majko, ja sam glupak. Molim Te, nauči me šta se nalazi u Vedama, Puranama, Tantrama i ostalim svetim spisima.“ Majka mi reče: “Suština Vedante je da je jedino Braman stvaran, a da je svet iluzoran.“ Satćidananda Braman opisan u Vedama je Satćidananda Šiva iz Tantri i Satćidananda Krišna iz Purana.»
«Ne možeš da zamisliš, misliš, opaziš BOGA drugačije nego kao ličnost, sve dok si ti ličnost sa sopstvenim egom.»
«Cilj nikada ne može da se dostigne ukoliko čovek ne učini svoj um snažnim i čvrsto reši da mora da spozna Boga baš u ovom životu, štaviše ovog trena.»
«Boga ne možeš da vidiš sve dok postoji i najmanja mrlja želje. Stoga, zadovolji svoje male želje, a onih glavnih se odreci pravilnim rasuđivanjem i razlučivanjem.»
«Obični ljudi ne prepoznaju dolazak inkarnacije Boga. On dolazi u tajnosti. Samo nekolicina Njegovih bliskih učenika mogu da Ga prepoznaju. To da je Rama bio i Braman Apsolut i savršena inkarnacija Boga u ljudskom obliku, bilo je poznato samo dvanaestorici rišija. Ostali mudraci rekli su mu: “Ramo, mi te znamo samo kao Dašaratinog sina“.»
«Može li svako da shvati Bramana, nedeljivo Postojanje-Znanje-Blaženstvo Apsoluta? Savršenu ljubav prema Bogu postigao je isključivo onaj koji, dosegavši Apsolutno, ostaje u području relativnog da bi uživao u božanskoj lili. Čovek može da opiše ponašanje i aktivnosti kraljice Viktorije ukoliko ju je prethodno posetio u Engleskoj. Samo tada će njegov opis kraljice biti tačan.»
«Prvi stupanj je stupanj početnika. On uči i sluša. Drugi je stupanj naprežućeg aspiranta. On se moli Bogu, meditira na Njega i opeva Njegovo ime i slavu. Treći je stupanj savršene duše. Ona je videla Boga, spoznala Ga neposredno u svojoj unutarnjoj svesti. Poslednji je stupanj vrhunski savršenog, poput Ćetanje. Takav posvećenik zasniva izričan odnos sa Bogom, smatrajući Ga svojim sinom ili voljenim.»
«Čovek konačno otkriva Boga pokušavajući da sazna ko je ovo ‘ja’. Da li je ovo ‘ja’ meso, kosti, krv ili moždina? Je li to um, ili budi? Analizirajući na taj način, uviđaš da nisi ništa od toga. To se naziva procesom ‘neti, neti’, ‘ne ovo, ne ovo’. Čovek ne može ni da razume ni da dodirne Atmana, koji je bez kvaliteta ili atributa.»
«Posle dostizanja Boga čovek zaboravlja Njegovu spoljnu divotu, slavu Njegove tvorevine. Čovek ne misli o Božijim lepotama nakon što je video Njega. Kada postane uronjen u Božje blaženstvo, posvećenik više ne misli o spoljnim stvarima. Kada vidim Narendru, nije mi potrebno da ga pitam: “Kako se zoveš? Gde živiš?“ Nema vremena za takva pitanja. Jednom je neko pitao Hanumana koji je dan u nedelji. “Brate“, reče Hanuman, “ja ne znam ništa o danima u nedelji, ili o položaju zvezda. Ja mislim jedino o Rami.“»
«Morao sam da upražnjavam svaku religiju neko vreme – hinduizam, islam, hrišćanstvo. Osim toga, sledio sam puteve šakta, vaišnava i vedantista. Shvatio sam da postoji samo jedan Bog prema kojem svi putuju; ali, putevi su različiti.»
«Bakte prihvataju sva stanja svesti. Oni i budno stanje uzimaju za stvarno. Ne misle da je svet iluzoran, nalik snu. Oni kažu da je vasiona ispoljenje Božije sile i slave. Bog je stvorio sve ovo – nebo, zvezde, mesec, sunce, planine, okean, ljude, životinje. Sve to sačinjava Njegovu slavu. On je unutar nas, u našim srcima. A opet, On je i napolju. Najnapredniji posvećenici kažu da je On sam postao sve ovo – dvadeset četiri kosmička principa, univerzum i sva živa bića. Posvećenik Boga želi da jede šećer, a ne da postane šećer.»
«Um i intelekt postaju čisti istoga časa kad ste lišeni vezanosti za ‘ženu i zlato’. Čist um i čist intelekt su jedno te isto. Bog može da se spozna čistim umom. Nisu li mudraci i vidioci iz starih vremena videli Boga? Ostvarili su sveprožimajuću Svesnost preko svoje unutarnje svesnosti.»
«U svetlu vedantičkog rasuđivanja Braman nema svojstava. Prava priroda Bramana ne može da bude opisana. Međutim, sve dok je vaša individualnost stvarna, i svet je stvaran, a jednako stvarni su i različiti oblici Boga i osećanje da je Bog ličnost.»
«Pošto je prva oluja božanske strasti prigušena, čovek postupno shvata da je sam Bog najviše dobro, večna suština, i da je sve ostalo prolazno. Čovek to ne može da dokuči bez tapasje (isposništva) i društva svetih ljudi. »Sri Ramakrishna

3 comments on “O SPOZNAJI BRAMANA – BOGA

  1. Bog je sve što postoji i mi smo Bog,mi ljudi smo ga izmislili neshvaćajući da je on u nama.A ko smo mi?Niko i ništa a opet sve i svašta.Neka ljubav i dobrota preovlada u nama svima i Bog je tu sa nama i u nama a mi smo u njemu.Neka svako veruje na svoj način i biće sve dobro ako ima ljubavi i dobrote i mi ćemo se dobro osećati i zapamtite zlo i zle misli,mržnju izbacite!

  2. Violeta Zdravkovska, nadam se da ste do sada otisli sa bloga, a za vasu informaciju nikom nista ne saljem, jer to blog sam odradi, posto ste kliknuli na opciju da zelite primati postu na vas e-mail.. Srecno i lep pozdrav od srca..😀

Ostavite odgovor

