POGLEDAJTE JEZIVO SVEDOCENJE O STANJU JUZNE MORAVE! (VIDEO)

TUZNA REKA – JUZNA MORAVA

Presrecna bih bila, kada bih mogla za ovu reku napisati isto, kao sto sam neki dan napisala za reku Unu, ali za sada, na zalost, to je nije moguce. Ipak, mislim da je to samo odraz kulture i nacina zivota ljudi koji zive u tom podneblju, a nista ne cine da se nesto poboljsa, polazeci od sebe samih, vec iz navike po starim obicajima i semama nekulture i zaostalosti, sve sto ne valja, gurnucemo u reku (u komsijsko dvoriste)… Ne kaze se dzaba, sto juznije, to tuznije.. :(  Cudimo se tamo nekim plemenima u dzungli, kako zive i sta rade od planete zemlje, a ne shvatamo da smo i mi deo te iste planete, pred nosom imamo svetsku katastrofu, jednu nekad prelepu reku Moravu o kojoj su se pesme pisale i pevale, sada oronula i mrtva reka. Pitam se sta li jos moze da zivi u takvoj reci?, osim olupina frizidera, bojlera i ostalih predmeta koji su za neko drugo mesto gde se odlazu takve stare i neiskoristene stvari, a ne u reci. A sta li tek zivi u ljudskim glavama?

Znam da ce biti i onih „velikih“ Srbenda, koji ce se obrusiti na mene i ovo moje pisanje, i sasvim sam sigurna da ce me napasti i reci kako ne volim Srbiju, kako mrzim Srbe, samo zato sto malo-malo pa ‘zabodem prst’ nekome u ‘oko’. Ja vam javno kazem da to nije tacno, jer ja volim Srbiju, volim dobre i plemenite ljude Srbije, ali ne volim nekulturu i nacin kako neki zive i rade od svoje zemlje. Ako nisam u pravu, kazite jasno i glasno, ali pre nego bilo sta kazete, priznacete da je ovo slika Srbije, ljudi koji zive u njoj i koju salju u svet.

ZASTRAŠUJUĆE: Pogledajte “Tužnu Moravu 2″, jezivo svedočenje o stanju Južne Morave!
VIDEO – Tuzna Morava2 – Stara se majka ne laze https://www.youtube.com/watch?v=xob8CPtYpIw

Telegraf.rs
http://www.telegraf.rs/vesti/686592-zastrasujuce-pogledajte-tuznu-moravu-2-jezivo-svedocenje-o-stanju-juzne-morave-video

Ovo se zove mrtva reka!

Sta jos normalno u njoj moze da zivi? I mi cemo u Evropu?
Evropo, ni sama ne znas sta te ceka, samo udji u Srbiju…
VIDEO – http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xob8CPtYpIw
REKA UNA

Kratak komentar koji sam neki dan napisala o reci Uni…

Volim Unu i njenu ponekad divlju cud, ali i lepote koje nam priredjuje…Njenu smaragdnu boju koja je neprevazidjena. Secam se kada sam bila mala devojcica, odlazila sam u Bos. Krupu i Bihac, kod mojih rodjaka i njen zubor, jutarnji cvrkut tek probudjenih, razdraganih ptica i prve jutarnje zrake sunca koje su se probijale kroz krosnje vrbaka i topola uoblicavajuci idilu pored mirisne i ciste Une, utapajuci se u njenom plavetnilu. I sada jednom godisnje proputujem tim krajem, posetim moje mile i drage, zastanem pored une setim se prohujalih vremena, odmeditiram, napojim se njene lepote i mirisa, zaogrnem njenom prelepom bojom moje malo dete u sebi i tako ispunjena nastavim moje putesestvije… Istina je, Una leci dusu, ali zaista…😀

BLOG – ISCIJELI SE UNOM NA 1, 2, 3
https://vesnamihajlovicblog.wordpress.com/2013/05/03/iscijeli-se-unom-na-1-2-3/

2 comments on “POGLEDAJTE JEZIVO SVEDOCENJE O STANJU JUZNE MORAVE! (VIDEO)

  1. Jezivo.Izgleda mi nemoguće.Koja korist od vladinih akcija čišćenja,kad nisu pokrenuli akciju drakonskih kazni protiv onih koji prljaju.Kad netko ne bude mogao platit kaznu i uzmu mu auto ili kuću,brzo se ostali opamete.

  2. Srbija najzagađenija država Evrope(to je naslov ovog videa, na zalost)
    BEOGRAD – Srbija je ekološka crna mrlja na mapi Evrope! U našoj zemlji trenutno ima čak 440 detektovanih crnih ekoloških tačaka.
    http://www.kurir-info.rs/srbija-najzagadenija-drzava-evrope-clanak-36767
    Nadam se da ce ovo pokrenuti u ljudima bar onaj najosnovniji osecaj odgovornosti prema samima sebi, prema nasoj uzoj i siroj okolini, prema majci Zemlji, jer, ako nam ona bude uzvratila sve udarce, koje joj zadajemo, necemo se dobro provesti. Ljudi nemaju osnovnu kulturu stanovanja, o higijeni, mogu slobodno reci, kako licnoj, tako i o okolini gde zive. Naravno nisu svi ljudi bez savesti i bez znanja o potrebi za higijenom na svim nivoima. I nemojte misliti kako sam ja protiv bilo cega, posebno nisam protiv Srbije. Nisam, ja je volim, ali cu uvek rado ukazati na ono sa cim se ne slazem, zbog ljudskog faktora, jer to nije ni lepo od ljudi koji nesavesno zive u njoj, nije dobro, a ni zdravo. Ja zelim da zivim i da moja deca zive u lepsoj, urednijoj i ciscoj Srbiji po svim pitanjima. Ako neko ima drugacije misljenje i ne slaze se sa mnom, neka slobodno kaze.

    P.S. Ako je mir u meni, mir je i oko mene, ono sto je u meni, ispoljava se i oko mene. Ali, ako je nered u meni, nered u mojim mislima, osecanjima i delima, onda je nered i oko mene. Ljudi su skloni, cesto cujem, da traze krivca za sve u drugima, a ne shvataju da niko osim nas nije kreirao nasu okolinu. Nase misli doprinose da se nadjemo upravo u odgovarajucoj sredini. Iz ovoga mozemo svi izvuci pouku i uraditi nesto po topm pitanju, samo mi, svako za sebe, jer to umesto nas ne moze niko drugi da uradi… ”Cistimo” nase misli, jer dobra setva, donosi dobru zetvu…😀

Ostavite odgovor

