VOLIM TE


Nakon 21 godine našeg braka moja žena je poželela da izvedem drugu ženu na večeru i u bioskop! Rekla mi je, “Volim te, ali znam da te i ova žena voli možda više od mene i da bi rado provela neko vreme sa tobom. ” Ta druga žena koju je moja supruga htela da izvedem na večeru i u bioskop bila je moja majka. Bila je udovica već 19 godina. Ipak zbog previše obaveza i zbog moje troje dece, nisam bio u mogućnosti da je viđam baš često. Poslušao sam suprugu i te iste noći sam nazvao svoju majku i pozvao je da izađemo na večeru, a poslije i u bioskop. „Šta nije u redu sine, jesi li dobro?!”, uzvratila je pitanjem. (Moja majka je onaj tip ljudi koji, ako ih nazovete kasno u noć, odmah pomisli da se nešto loše desilo.) Tog petka posle posla, krenuo sam do njene kuće. Bio sam jako nervozan. Kada sam stigao ispred kuće primetio sam da je i ona bila malo nervozna zbog našeg izlaska. Imala je lepu frizuru i nosila je haljinu koju je nosila na nekoj od njenih godišnjica braka. Imala je širok osmeh koji je zračio anđeoskim sjajem. “Rekla sam svojim prijateljicama da izlazim sa svojim sinom i sve su bile impresionirane. Jedva čekaju da im ispričam kako je prošlo.”, rekla je u dahu. Izašli smo u vrlo lep restoran, ne previše elegantan, ali sa jako finim ambijentom, jer je sve odisalo otmenoscu. Dok smo ulazili, majka me je uzela pod ruku. Seli smo i ja sam uzeo da čitam jelovnik (ona je zbog slabog vida mogla da čita samo velika slova). Čitajući, podigao sam pogled i primetio da me majka gleda. Nostalgičan osmeh pojavio joj se na usnama. “Ehhh, a nekada sam ja tebi čitala jelovnik kad si bio mali”, rekla je. “Dobro, onda je vreme da se opustiš i da ti uzvratim uslugu, majko”, odgovorio sam. Tokom večere vodili smo sasvim običan razgovor dotaknuvši se i nekih zajedničkih doživljaja. I toliko smo se zaneli u razgovoru da smo i zaboravili na film. Kada sam je naveče odvezao kući rekla mi je, „Izaći ćemo opet, ali samo pod jednim uslovom da ja tebe izvedem.“ Složio sam se. “Kakav je bio izlazak?”, upitala me je supruga kad sam stigao kući. “Vrlo, vrlo lep. Mnogo bolje nego što sam očekivao”, odgovorio sam. Nekoliko dana kasnije, moja majka je umrla od srčanog udara. Desilo se sve tako iznenada da nisam imao priliku da joj pomognem na bilo koji nacin. Nakon određenog vremena, primio sam kovertu sa priznanicom od restorana u koji sam bio izašao sa svojom majkom. Unutra je na jednoj ceduljici je pisalo: “Platila sam ovaj račun unapred. Nisam bila sigurna da li ću i ja biti prisutna, ali svejedno, platila sam večeru za dvoje…tebe i tvoju suprugu. NIKAD NEĆEŠ ZNATI KOLIKO MI JE ZNAČILA ONA NOĆ. VOLIM TE SINE.” Tog trenutka sam najzad shvatio važnost reči: “VOLIM TE.”I važnost vremena koje odvojimo za one koje volimo. *Provodite više vremena sa onima koje volite, jer ovakve stvari ne mogu biti odgođene za “neki drugi put.”

13 comments on “VOLIM TE

  1. Nemojte da se ljutite, ali sam naslov ovog teksta vrlo rogobatbi (mozda je ruzna rec) zvuci. Mozda, ne treba da se bas o svemu govori, ili ne, bar na ovakav nacin.Hajde svi da, ipak pokusamo da se stvari prirodno desavaju. Ovo je mucna prica, bez pouke, ukratko, nepotrebna. postize sasvim suprotan efekat. Olivera

    • alal vera olivera……..a dali ste nekad razmisljali o svojim emocijama? vi ste zensko….imate ih jako puno,mnogo vise od nas muskaraca,potrazite ih u sebi pa posle nekog vremena pokusajte ponovo sa citanjem ovog teksta….verujem da ce te ga drugacije doziveti.puno srece i svako dobro vam zelim

  2. Imam 55 godina i od svoje 8-me godine sam bez majke…
    Život je tako udesio da kada nekog ili nešto izgubimo, tek nakon toga shvatimo koliko nam je izgubljena osoba značila!?
    Često sam umeo dobronamerno da kritikujem svoje prijatelje kada su nepažljivi prema svojim roditeljima. Ne sa namerom da „popujem“, već da posavetujem.
    Mnogi narodi na Istoku (Kinezi,Japanci,Koreanci,Vijetnamci…) neuporedivo više poštuju i brinu o svojim roditeljima nego mi!?
    Da li taj deo porodične kulture treba nešto da nas nauči?

  3. OLIVERA, tebi je ova priča mučna? Šta je to mučno…možda tvoja bezosećajnost, nerazumevanje…tvoj komentar je mučan. Nadam se da ćeš jednog dana postati majka (ako već nisi) i da ćeš razumeti…

  4. Ne znam da li cete razumeti. Mozda nisam lepo napisala, ali, ja mislim, da je to tako. To se podrazumeva. Ja sam majka, vaspitavana sam u nekom normalnom vremenu, duhu, tako je i moj sin vaspitan, to smatram da je normalno, mozda sam bila gruba, neshvatljiva, ali to je prirodan ciklus. Pa, nemoguce je da smo svi toliko otudjeni, da bi neko morao da nam ukazuje na nesto, sto je prirodno, sto proistice iz ljubavi. Moguce da gresim, ali ljubav, poverenje, istina, teskoce, lepote, to su deca, roditelji i tako u krug.

  5. Mene je ova priča rasplakala jer je jako istinita, to znam jer sam i ja majku izgubila iznenada kada je ona bila mojih godina, a ja mlada žena sa 33 godine i detetom od devet, jako sam je volela i stalno se pitam da li sam joj to i pokazala i stalno imam osećaj da joj nisam uzvratila svu ljubav i pažnju koju mi je pružala, a živeli smo zajedno i svakodnevno bile skupa. A sada, sa 55 godina kada imam dva odrasla sina i jedno unuče za sada i kada mi je srce puno kada se svi okupimo, zaista i sa ovog aspekta osećam da je priča dirljiva i da je potrebno da jedni drugima pokažemo koliko se volimo, nikada i ništa nije suvišno.

    • Ниси ни требала мајци да узвратиш њену љубав него да је пренесеш својој деци.

Ostavite odgovor

