SVI MU SE CUDE: CISTI CEO SVOJ KRAJ ZA “DZ”

Stefan želi da sebi i svojim komšijama pruži čistiji i lepši kvart

Stefan Đalić (20), jedan naizgled običan momak, svakog dana može se videti kako skuplja smeće i čisti Ulicu Pariskih komuna. Među komšijama, ovaj mladić izaziva divljenje, ali i čuđenje, a Stefan kaže da to radi zato što želi da kraj u kome živi bude čist. Za čišćenje ne dobija ni dinar, već sve radi iz dobre volje. Stefan želi da sebi i svojim komšijama pruži čistiji i lepši kvart | Foto: N. Mihajlović

VOLJA – Zahvaljujući upravo ovom dvadesetogodišnjaku Ulica Parskih komuna bez premca je u gradu kada je u pitanju čistoća. Otprilike po dva sata dnevno, Stefan provodi sakupljajući smeća i čisteći ulaze zgrada.

– Ružno je kada je smeće razbacano po gradu, a pogotovo mi smeta kada to moram da gledam ispred svoje zgrade, u svojoj ulici. Zato sam lepo rešio da učinim nešto u vezi sa tim i pre nekoliko meseci počeo sam svakodnevno da čistim – priča Stefan Đalić.

Ovaj momak je svakako jedan od retkih koji može svima da posluži kao primer. Nijedan papir ili pikavac Stefanu ne mogu da promaknu.

– Svoje slobodno vreme odlučio sam da iskoristim tako što ću uraditi nešto korisno, da nam svima bude lepše i bolje. Uzmem plastičnu kesu, krenem polako i kupim sve smeće koje nađem. Nije mi teško jer znam da će ulica biti čista i da će svima nama koji tu živimo biti lepše – kaže Đalić.

Komšije su najpre bile iznenađene, nisu znale zašto to radi. Onda im je Stefan objasnio da je on njihov komšija i da to radi iz čiste dobre volje. Za to što ulicu održava čistom Stefana niko ne plaća ni dinar.

– Zašto bi me plaćali? Čistim kvart u kome živim, koji volim, gde mi je lepo i to je sve. Ljudima je to čudno, ne znam zašto. Imam slobodnog vremena i bolje da ga iskoristim na pravi način, nego da dangubim – priča ovaj momak.

Međutim, Stefan se ne zaustavlja samo na čišćenju svog kvarta.

– Nekoliko puta sam očistio i Đačko igralište na Keju, a u tome mi je pomogao drugar. Bitno je da grad bude čist i da budemo ponosni na njega – kaže Stefan Đalić.

Stiže i da radi i da uči
VREME – Inače, Stefan Đalić završio je Ekonomsku školu, smer ugostiteljski tehničar. Upisao je psihologiju na Filozofskom fakultetu i od jeseni kreće na predavanja. Uprkos tome, ima vremena i da radi i trenutno je na probnom radu u jednom novosadskom hotelu. „Sve se može postići kada postoji dobra volja i kada nešto želiš. Ne smatram da ja radim bilo šta neobično i posebno”, skroman je Stefan.

Saborna Cekva i Brankov Most

http://www.24sata.rs

P.S. Sigurna sam kako ce mnogi “normalni” ljudi pomisliti da se ovde radi o nenormalnom mladom momku, koji eto, cisti i sakuplja smece po parku, ispred svoje zgrade i u ulici u kojoj zivi i to bez ikakve nadoknade. Verujem da ce se mnogi nasmejati i reci kako on nije “cist”, jer mnogi to ne bi radili ni u ludilu, sto od stida, sto od ponosa i prkosa, ali i ega. Za normalne ljude je on junak i covek buducnosti, koga mnogi nece i ne mogu razumeti, jer bas takve ova planeta treba. Bravo mldicu, verujem da ce takvih biti sve vise. Znam da je svaki pocetak tezak, posebno takav i kazu da su to Tantalove muke dok te drugi prihvate kao normalnog, jer se izdvajas u svom ponasanju i za mnoge si i ostaces ekscentrik, neko ko se izdvaja. Ti si se izdvojio sa svojim dobrim primerom koji se ne moze platiti nikakvim novcima..BRAVO!

17 comments on “SVI MU SE CUDE: CISTI CEO SVOJ KRAJ ZA “DZ”

  1. Pročitala sam nekoliko dana ranije o ovome izvanrednom mladiću u nekim novinama i napisala komentar koji mi nisu objaviali! Moj komentar je otprilike glasio ovako: Bravo za Stefana! Ovaj posao koji je sam sebi „nametnuo“ je dokaz njegove zrelosti, volje, ljubavi, njegove namere da istraje u svom naumu! Stefan, iako za sada jedinstven primer za koji znamo, treba svima da nam bude uzor, UČIMO OD STEFANA! Vlast u svim gradovima Srbije treba komunalnu policiju da koristi za suzbijanje zagađivača – od građana, koji bacaju smeće – do cigana koji brljaju po kontejnerima i vade već bačeno smeće na ulicu! Eto, šta sam napisala a, što nije odgovaralo urednicima Kurira i Blica!

  2. SVAKA CAST ZA JEDNOG NORMALNOM I VASPITANOG DECAKA ,ALI BI BILO BOLJE DA SE DRUGI OPAMETE PA DA ON NEMA STA DA SAKUPLJA NEGO DA SVAK O SVOM OTPADU RAZMISLJA I ODLAZE GDE TREBA

  3. Iskreno, u dubini duše se nadam da bi Stefanov primer mogao da bude podstrek za mnoge od nas u Srbiji….Međutim, potrebne su decenije ili vekovi da se kultura ovog naroda promeni na bolje!?

  4. Veliko poštovanje za tog momka. Nažalost kod nas ono što je normalno smatra se nenormalnim.Veoma je bitno da je čovek dosledan sebe i da ne obrača pažnju na one koji smatraju da neko drugi je dužan da im sabira smeče.Ponosna sam na takve osobe koje imaju svoje ja. Anabela Flora Novi Sad

  5. Вероватно му је досадно и нема паметнија посла!?Боље би му било да се забавља са цурама јер је у најбољим годинама за те ствари него да скупља смеће у смрдљивом велеграду где на сваки ћошак можеш да нагазиш на кереће гованце.

  6. Bravo za Stefana, on sledi mudrog Gandija koji je rekao: „Ti moraš biti promena koju želiš videti u svetu“

  7. Katarina Velika, ako se malo bolje i pazljivije procita vas komentar, u njemu nema nista ni za koga uvredljivo, jer ste rekli golu istinu. Da ste naglasak stavili samo na Cigane/Rome, e, onda bih se i ja usprotivila, ali ste jasno i glasno napisali, „Vlast u svim gradovima Srbije treba komunalnu policiju da koristi za suzbijanje zagađivača – od građana, koji bacaju smeće – do cigana koji brljaju po kontejnerima i vade već bačeno smeće na ulicu!“ Mada ja ipak ne bih naglasavala od-do, i bilo bi dovoljno reci, ‘svih gradjana koji se tako ponasaju’. Slazem se, jer ste obuhvatili sve one gradjane koji se neprimereno i nekulturno ponasaju, prema svemu, od licne higijene pa na dalje do sredine u kojoj zivimo i na veliku zalost takvih je mnogo, verujte. Ceprkaju po kontejnerima i fini ljudi, koje u ovom slucaju treba izuzeti, jer sam jedan period pratila kakva vrsta i stalez kopaju po kontejnerima, da bi se prehranili. Mnogi su nekada pripadali srednjoj klasi kaja se izgubila i vise ne postoji, sada su ili ekstremno bogati ili siromasni. Jednom prilikom sam teskom mukom prisla muskoj osobi da bih joj dala novac, jer sam prolazila pored nje u trenutku kada je iz kontejnera jela hleb ubudjali, raskvasen od ko zna cega. Oko kontejnera je zaudaralo u sirokom luku, onda mozete zamisliti kakav je sadrzaj bio u kontejneru. Napisala sam „teskom mukom“, jer u takvim situacijama se jako lose osecam i tuzna sam sto je osoba na suprot mene u takvoj situaciji, imam osecaj da bih joj dala sve sto imam, onda se trudim da se spustim sto ‘nize’ u tom njenom „bolu“, i trudim se da je sa tim cinom ne povredim i da se ja ne osetim uzvisenom, gordom, egoisticnom i ‘visom’ od nje, jer sam u zivotu i sama imala perioda kao dete kada sam bila potrebna od tudje pomoci…i znam sta znaci nemati. Bio je sumrak, prisla sam i pruzila novcanicu mledicu (kada je podigao glavu prema meni, tada sam primetila da le mladji covek, oko 30-tak godina). Gledao me zbunjeno, a i ja sam bila zbunjena njegovim stavom, jer je bio kao ukopan i neprijatno mu je bilo sto ga neko vidi da ceprka po kontejneru. Verujete li mi da se okrenuo brzinom metka i otisao u nepoznatom pravcu, nije uzeo novac koji sam mu nudila, a nudila sam ga svim mojim bicem, iskreno i iz srca. Dugo sam o tom slucaju razmisljala i sklapala kockice, dosavsi do zakljucka da su vremena „crna“ za mnoge. Samo uz Boziju pomoc i veru u sebe mozemo nesto uraditi za sebe i svoje, ali i za sve ostale, jer nas je situacija i desavanja dugogodisnja, nepravilno vodjenje svih institucija od zdravstva, politike, religija i ostalih koji ucestvuju u svemu tome, plus narod koji je uljuljkan u vekovnu dogmu koja im i dalje ispira mozak, jer sve ono sto nam namecu nema veze sa Bogom, jer bog je u nama, a ne u kamenim kucama. Moramo menjati svoj karakter, svoje lose karakterne osobine i navike, a to mozemo samo mi sami, jer niko drugi to ne moze uraditi umesto nas. Ne mozemo ocekivati da ce nam Bog dati ovo i ono, ako i sami ne ucestvujemo na pravilan nacin u svemu. Bog se ne mesa ni u sta sto se tice nas Zemljana u ovoj 3D, jer nam je dao slobodnu volju i sami biramo sta cemo i kako cemo, da li cemo uraditi dobro ili lose, a shodno nasim izborima, Bog samo dozvoljava da nam se desi onako kako smo i zaradili, kako smo posejali, tako i zanjemo. Ali ljudi u raznim nevoljama, cesto znaju kriviti Boga za svoje nedace, ne shvatajuci da su sami odgovorni za sebe i svoje postupke, dela i nedela. Ovaj Stefanov cin dobre volje je samo pokazatelj kako bi se trebao ponasati svaki gradjanin, svaki stanovnik ove prelepe planete Zemlje, jer smo svi dosli na nju da je zastitimo, iscelimo i ocuvamo, a ne da je unistavamo na razne nacine, i sami smo svedoci sta se na planeti Zemlji radi…😦

    Tacno Vera, Gandi je bio prosvetljen covek i sve sto je rekao, rekao je iz Duha, a ne iz svog uma i intelekta, kao mnogi.

    Sokirana sam sa ovakvim komentarima od jednog coveka koji po mom vidjenju i shvatanju, pripada vise sirovom tipu cveka, nego coveku koji ima u sebi mudrosti. Izvini Mile, ali stvarno ne zasluzujes bolje, jer ovako reagovati na tako human i divan gest, cin pomoci, nemam reci. Onda ti stvarno ne razumes metafizicki zakon. Mislim da si ti zalutao i promasio planetu, svoj zadatak zbog kojeg si dosao na nju, a i ovaj blog. Tebi ne preostaje nista drugo nego da se uhvartis ruku pod ruku sa onim zatucanima, koji dozvole da im mozak ispiraju raznim verovanjima i lazima..Oprosti, ali uvek sam iskrena i bila bih licemer da ti kazem kako je to sto si napisao ok, jer nije, moja dusa se sa tim ne slaze, jer razlikujem dobro, od onog na drugoj strani.

    Mile ti izgleda tezis da spadas u ovu vrstu, jer je ovo slika takvih koji gledaju govna oko sebe, a nista ne preduzimaju da ih ociste, jer i sami seru okolo i bacaju smece zagadjujuci sve van svoga dvorista, ali, ako smrdi u komsijskom dvoristu, vetar ce naneti i nama taj smrad u nase dvoriste, smrad koji cemo morati udisati…😛

    Srbija najzagađenija država Evrope
    BEOGRAD – Srbija je ekološka crna mrlja na mapi Evrope! U našoj zemlji trenutno ima čak 440 detektovanih crnih ekoloških tačaka.

    TuznaMorava2 – Stara se majka ne laze

    • Имам право да кажем оно што мислим а сви мисле другачије;нико није идеалан па нисам ни ја.Нема потребе да ми се извињаваш јер ја се никада не љутим,а и ти имаш исто тако право да кажеш оно што мислиш.Зашто мени мора да се свиђа нешто што се теби или неком другом свиђа?Зато и постоје блогови да разменимо мишљења и да коментаришемо.Блогова има пуно хвала Богу,али овај је добар и зато га посећујем.Неволим да се расправљам али мислим ипак да ниси баш лепо рекла али нека ти буде…

  8. Svi hvale ovog momka kako je vredan, ali nikom ne pada na pamet da se prihvati posla i da mu pomognu, da i oni urade nešto dobro nego čekaju da to neko drugi uradi za njih. Licemeri!

  9. Е ви што сте га хвалили, баш да видим колико ће од вас да се прихвати његовог посла. И још нешто. Није чудо што је дечко уписао психологију.

  10. Bravo za Stefana i ja radim isto , cak i operem crevom celo dvoriste oko zgrade. I svi kazu kako je lepo cisto ali se niko ne lati metle. Svaka cast Stefane

  11. Počeli smo da peremo stakla i ostalo na vratima ulaza zgrade. Odmah je bilo svetlije i lepše.“Ko vas za to plaća?“ „Pogledajte, ovde nije oprano.“ – eto komentara komšija. Od 12 stanova u ulazu, bili smo jedini koji su se prihvatili čistoće. Onda nam se lepo smučilo, i komentari i postupci. Zažmurećemo do ulaza u sam stan.
    Mentalitet Srednjeg Veka, ili nekih drugih podneblja. Srećom, poznajem i jedan divan primer, u susedsatvu! Za Švajcarsku! Volja i sloga!

  12. Браво Стефане,само настави,можда ти се временом неко и придружи,али ако не ради то док ти чини задовољство и имаш времен.Ја те разумијем.Ја сам додуше старија тета,у пензији 2 године али сам прије 13 година,дакле док сам радила н послу,допунско радила,двоје дјеце и супруг,све стизала и почела као што рекох сређивати ипред свог улаза једну страну,избацила 12 црних кеса отпада,каменја,стакла и што шта.Ископала тешком муком рупе,купила и посадила руже,ситно цвијеће годинма испитивала које успијева јер има само јутарње сунце,хлад од зимзеленог дрвећа и прије неколико година средила и другу страну,једно дрво одсецено па остао пањ,на пању направила рупу и ту садим пузавице,годинма предиван тамно црвени божур,руже,не много,и ниског цвијећа.Нормално,уложим свог новца у пролеће,лјети свако вече залијевам,вртним макзам шишам траву.А све то радим без рукавица,да осјетим жиле,земљу итд.Годинама су комшије се чудиле и навикле се,многи застану кад радим,не радим сваки дан,ујесен очистим,зими пауза,и попричају са осмјехом на лицу о цвијећу,позитивне приче,нико не споминје болест,негативне приче и дешавања.Пролазници застајкују и упуте осмијех мојим баштицама и то ми је довољно.Изабрали су ме за предсједника зграде и улази су потпуно другачији,нова врата,чисто,свјетло умјесто мрка у подрумима и сл.Зар еколошка удружења не чине слично,ако волимо природу,биљке,цвијеће,уредност, и у души осјећамо мир и задовољство.Позитивна енергија и физичка активност одржавају здрав дух и тијело , а што је веће од новца.То не радим због новца већ из задовољства.Надам се да има још таквих примјера и да ће их временом бити још више и свима на овој планети ће бити љепше.Волимо се и помажимо,љубав побјеђује све.Мани мо се критика и ружних мисли,поштујмо различитост,прихватимо се међусобно и шаљимо једни другима осмјех.

  13. Таквих примера ће бити све мање. Људи имају све мање времена за било шта друго осим за борбу за преживљавањем.

Ostavite odgovor

