OSHO O EGU, OSHO O LJUBAVI

Ljubav nije nešto što možete dobiti izvana. Ljubav je muzika vašeg unutarnjeg bića. Niko Vam ne može dati ljubav. Ljubav može nastati u Vama, ali ne može doći u Vas izvana. Ne postoji trgovac niti trgovina gde možete kupiti ljubav. Ljubav se ne može kupiti po nikakvoj cijeni. Ljubav je unutrašnje cvetanje. Ona proizlazi iz neke uspavane unutarnje energije, ipak mi je tražimo u vanjskom svetu. Svi mi tražimo ljubav u voljenome – što je potpuno krivo i uzaludno delovanje. Tražite ljubav u sebi. Mi ne možemo čak ni zamisliti kako možemo naći ljubav u sebi jer ljubav uvek asociramo sa nečim voljenim. To nam daje ideju nečega drugog što dolazi izvana. Budući da se ne sećamo kako ljubav može nastati unutar nas, energija ljubavi ostaje uspavana i potisnuta. Mi ne shvaćamo da konstantno tražimo nešto izvana, a to nešto je unutar nas samih. I upravo zato što to tražimo izvana ne gledamo unutar nas, tako da ono što možemo naći nikada nećemo. Ljubav je najveće blago s kojim je svaki pojedinac rođen. Čovek se ne rađa s novcem – novac je društvena akumulacija – ali čovek se rađa s ljubavi. To je naše urođeno pravo, to je naše individualno bogatstvo, to je u nama. To je suputnik koji nam je dat po rođenju i koji nas može pratiti celog života. No, vrlo je malo ljudi dovoljno srećno da pogleda unutar sebe i pronađe ljubav – kako je može pronaći i kako je može razviti. Dakle, rođeni smo, ali naše bogatstvo ostaje neistraženo; uopšte ga nikada ne istražimo. I krećemo u prošenje pred tuđim vratima, držimo ruke jedni drugima, jer želimo ljubav. Širom planete postoji samo jedna želja “Mi želimo ljubav” i širom planete čujemo samo jedan prigovor “Ne dobijamo ljubav”. I kada ne dobijemo ljubav optužujemo druge da su krivi jer nam ne daju ljubav. Žena govori mužu “Nešto s tobom nije u redu, zato mi ne daješ ljubav.” Muž govori ženi “Postoji u tebi neka greška, ne primam od tebe ljubav.” I niko se ne pita da li je uopće moguće dobiti ljubav izvana. Ljubav je unutrašnje blago, i ljubav je sama po sebi muzika Veene srca (Veena-indijski muzički instrument). Veena ljudskoga srca je postala vrlo uznemirena. Muzika za koju je stvorena jednostavno se ne pojavljuje. Kako možemo stvoriti ovu muziku? Koja je to prepreka koja stoji na putu te muzike? Šta je to da nam ne dopušta to stvaranje? Jeste li ikada razmišljali o toj smetnji? Da li ste ikada pomislili koja bi to smetnja mogla biti? Glumac koji je bio odličan dramaturg i pesnik je umro. Mnogi ljudi okupili su se u krematoriju na njegovom sprovodu. Režiser filmske kompanije gde je radio takođe je bio tu, on je rekao par reči saučešća. Režiser je rekao: “Napravio sam glumca od ovog čoveka. Ja sam bio taj koji ga je pronašao na sporednim putevima i doveo ga na pravi put. Ja sam mu dao prvu ulogu u filmovima. Ja sam mu prvi objavio knjigu. Ja sam razlog zašto je on postao poznat po celom svetu.” Toliko puta je rekao JA – ja sam bio prisutan na sprovodu, možda i neki od vas – režiser je rekao toliko puta ja, kada se odjednom leš uzdigao i pitao “Oprostite gospodine, koga zakopavamo ovde – vas ili mene? O kome vi govorite?” Režiser je govorio ” Ja sam taj koji ga je učinio poznatim, Ja sam taj koji je izdao njegovu knjigu, Ja sam taj koji mu je dao prvu ulogu u filmu… Ja sam taj, ja sam taj, ja sam taj…” Čak ni leš nije mogao tolerisati ovu buku izraza “Ja”. Digao se i rekao: “Ko će upravo biti pokopan ovde – vi ili ja? O kome vi govorite?” Čak ni leš ne može tolerisati ovu buku koju proizvodi “ja” – jer čovek konstantno proizvodi buku “ja”. Kako to živi ljudi mogu tolerisati? Unutar čoveka mogu postojati samo dva glasa. Glas ljubavi ne postoji unutar osobe koja je ispunjena glasom “ja”. I ne postoji glas “ja” u čovjeka koji je ispunjen glasom ljubavi. Ta dva glasa unutar čoveka nikad nećemo zaedno naći. To je nemoguće. To je ista vrsta nemogućnosti kao i postojanje svetla i tame odednom. Jednom, tama je otišla Bogu i rekla mu “Sunce me stalno juri. Zadaje mi mnogo problema. Prati me od jutra do mraka i do večeri sam vrlo umoran. I kad dođe noć pre nego sam završio svoj san i odmor, počinje me opet pratiti. Mislim da mu nikada nisam učinio ništa nažao. Mislim da ga nikada nisam naljutio. Zašto me onda stalno prati? Zašto me stalno maltretira? Što sam mu krivo učinio?” Tada je Bog pozvao Sunce i pitao ga: “Zašto stalno juriš jadnu tamu? Uvek beži, sakriva se od tebe, svuda traži utočište. Zašto je pratiš 24 sata? Koja je potreba da je stalno pratiš?” Sunce je reklo “Ko je tama? Još je nisam sreo. Čak je i ne poznajem. Nisam je još video, ali ako sam u neznanju učinio nešto pogrešno spreman sam zatražiti oprost, izvinjenje. I kada je jednom prepoznam, više je nikada neću pratiti.” Priča se da su prošli milioni i trilioni godina od ovog događaja. Ovaj slučaj je “u toku” u božjim datotekama. Bog još nije uspeo spojiti svetlost i tamu zajedno i kažem vam nikada i neće moći, bez obzira koliko on bio svemoguć. Čak niti “svemoćni” nema sposobnost da stavi tamu pred svetlost jer tama i svetlost ne mogu postojati zajedno. Postoji razlog zašto oni ne mogu zajedno egzistirati. Razlog tome je što tama nema vlastito biće, tako da ne može postojati ispred Sunca. .(Tama je nedostatak svetla) – dakle kako odsutnost i prisutnost iste stvari mogu zajedno postojati? Tama je odsutnost Sunca. Tama nije ništa sama po sebi, jer i ne postoji. Ona je samo odsutnost Sunca, odsutnost svetla. Kako se odsutnost svetla može pojaviti? Kako obe stvari postoje? Bog to nikada neće moći urediti. Na isti način Ego i Ljubav ne mogu postojati zajedno. Ego je kao tama. To je odsudstvo ljubavi, ego nije prisutnost ljubavi. Ljubav unutar nas je odsutna tako da unutar nas odjekuje glas “Ja”. I sa ovim glasom “Ja” mi govorimo JA želim voleti, JA želim dati ljubav, JA želim primiti ljubav. Zar ste poludeli!? Nikada nije postojala bilo kakva veza između “ja” i ljubavi. I taj “Ja” nastavlja govoriti u ime ljubavi – JA želim moliti, JA želim dohvatiti Boga, JA želim biti oslobođen. Ovu istu stvar govori i tama, JA želim zagrliti Sunce, JA želim voleti Sunce, JA želim biti gost u sunčevoj kući. To je nezamislivo. “Ja” je potpuno odsudstvo ljubavi. “Ja” je manjak ljubavi, i što više radimo na jačanju glasa “Ja”, manja je mogućnost da pronađemo ljubav unutar nas. Što je više Ego prisutan, to je više ljubav odsutna; tamo gde ego prevlada, ljubav će potpuno umreti.
Ne može postojati ljubav unutar nas, zato jer ako počinjemo tražiti unutar nas naći ćemo samo glas “Ja” koji konstantno odzvanja 24 sata. Mi dišemo sa tim “Ja”. Mi pijemo vodu sa tim “Ja”. Ulazimo u hramove sa tim “Ja”. Što još postoji u našim životima umesto toga “Ja”?


Naša odeća je odeća našeg “Ja”. Naše društvene pozicije su pozicije našeg “JA”. Naše znanje je znanje našeg “Ja”. Naša duhovna praksa, naše pomaganje drugima, je pomaganje našeg “Ja”. Naše sve, čak i naša Sannyasa, je također Sannyasa našega “Ja”. “Ja” nisam običan čovek. “Ja” sam pomagać. “Ja” sam osoba sa znanjem. “Ja” sam bogat. “Ja” sam ovo, “Ja” sam ono… Kuća koja je sagrađena oko “Ja” neće biti upoznata sa ljubavi. I onda ta muzika koja dolazi iz unutrašnje jezgre našeg srca, koja nas može upoznati sa istinom života, neće se uzdići iz Veene srca. Vrata se neće otvoriti, zauvek će ostati zatvorena. Moramo u osnovi shvatiti koliko je jak naš “Ja”, koliko je on dubok. I moramo jasno videti da ako ga produbljujemo, ako mu dajemo snage, da je on jači i jači svakodnevno. Ako ga jačate onda ostavite nadu da će ljubav narasti unutar vas ili da možete raspetljati čvor ljubavi, ili da možete dokučiti blago ljubavi. Odbacite svaku ideju o tome. Ne postoji način da se to dogodi. Znači ja vam ne govorim da počnete voleti, jer vam ego govori “Ja volim”. Ova ljubav koja dolazi od ega je apsolutno kriva, stoga sam rekao da su sve naše ljubavi lažne – jer dolaze od ega, one su njegova sena. I zapamtite da ljubav koja dolazi iz ega je mnogo opasnija od mržnje, jer mržnja je čista, direktna i jednostavna, ali ljubav dolazi promenjenog lica i biće je teško prepoznati. Ako ste voljeni s ljubavlju koja dolazi iz ega nakon nekog vremena osećaćete se kao da ste držani u lancima umesto u rukama ljubavi.. Nakon nekog vremena doći ćete do saznanja da ta ljubav koja izgovara predivne govore i peva predivne pesme je samo primamljiva u početku. U tim slatkim pesmama puno je otrova. Ako ljubav koja dolazi u obliku cveća je samo sena ega, kada dodirnete cveće, naći ćete trnje koje će vas ubosti. Kada ljudi žele uhvatiti ribu, stave mamac na udicu. Ego želi postati gospodar drugih, želi ih posedovati, tako da ih probada sa mamcem ljubavi na udici. Tako mnogi ljudi završe u boli i patnji upravo zbog svojih iluzija o ljubavi; čak ni u ‘paklu’ ljudi ne pate toliko. Zbog ove iluzije ljubavi cela Zemlja, celo čovečanstvo pati. I još uvek mi ne shvatamo da je ljubav koja dolazi iz ega pogrešna… To je razlog zašto smo stvorili ovaj ‘pakao’. Ljubav na koju je spojen ego je oblik ljubomore – zbog toga niko ne može biti toliko ljubomoran kao zaljubljena osoba. Ljubav koja je spojena na ego je urota i trik da bi se posedovali drugi. To je urota – upravo zato niko ne guši toliko ljudi kao oni koji govore o ljubavi. Ova situacija je stvorena zbog “ljubavi” koja dolazi iz ega – ne može postojati veza između ljubavi i ega.


 

9 comments on “OSHO O EGU, OSHO O LJUBAVI

  1. Цитат из Библије:

    1. Коринћанима 13:

    1 Ако језике човечије и анђеоске говорим а љубави немам, онда сам као звоно које звони, или прапорац који звечи. 2 И ако имам пророштво и знам све тајне и сва знања, и ако имам сву веру да и горе премештам, а љубави немам, ништа сам. 3 И ако раздам све имање своје, и ако предам тело своје да се сажеже, а љубави немам, ништа ми не помаже.

    4 Љубав дуго трпи, милокрвна је; љубав не завиди; љубав се не велича, не надима се, 5 Не чини шта не ваља, не тражи своје, не срди се, не мисли о злу, 6 Не радује се неправди, а радује се истини, 7 Све сноси, све верује, свему се нада, све трпи.

    8 Љубав никад не престаје, а пророштво ако ће и престати, језици ако ће умукнути, разума ако ће нестати. 9 Јер нешто знамо и нешто пророкујемо; 10 А кад дође савршено, онда ће престати шта је нешто. 11 Кад ја бејах мало дете као дете говорах, као дете мишљах, као дете размишљах; а кад постадох човек, одбацих детињство. 12 Тако сад видимо као кроз стакло, у загонетки, а онда ћемо лицем к лицу; сад познајем нешто, а онда ћу познати као што сам познат.

    13 А сад остаје вера, нада, љубав, ово троје; али је љубав највећа међу њима.

  2. Davno,kada me Je moja „ljubav“ostavila,dugo sam patila I noću nisam spavala,jedne noći,sam na moje zaprepašćenje osetila,da ta moja ljubav nije tamo negde,nego tu,tu u meni,to mi je bilo divno iskustvo,I jako me obradovalo,tad I nikada više !

  3. Hvala Vesna,
    divan tekst.
    Bojim se da mnogi neće uspeti da razumeju ove poruke upravo zbog svog Ega..
    Topola preporuka svima ovaj kratki video

  4. Baš je zanimljivo, komično i žalostno u isti mah, gledati i slušati, kako oni koji nikada nisu osjetili niti prepoznali ljubav u svojom izvirnom obliku, na veliko drže predavanja, citiraju, podučavaju, objašnjavaju i uopšte odaju utisak sveznalice za onoga ko ne zna.
    A oni koji znaju, oni koji su osjetili i prepoznali ono što je duboko zapakovano u nama u dubinama našega srca i duše, oni o tome govore na posve drugačiji način ili uopšte ne govore, jer znaju da to iskustvo ne može razumjeti onaj ko ga nije doživijo. Oni imaju vrlo veliku zahvalnost i poštovanje do toga i žive u skladu sa normama toga iskustva.

Ostavite odgovor

