10492027_10203503108632333_2627863119833854818_n

DEO TEKSTA IZ DRUGOG (2) PREDAVANJA – PSIHICKO IZUCAVANJE COVEKA – SAMAEL AUN WEOR

Ove tekstove koje vam dajem na uvid su strogo birani i ne mogu se svuda naci, jer ucenja Samaela Aun Weora uce samo oni, koji osecaju i ZNAJU da je istina sazdana u njima..Postoje predavanja, kako u realnosti tako i preko skype-a. Koga zanimaju ova ucenja mogu i da dodju do njih, a da li ce se u njima pronaci i zadrzati, to je pitanje svakog pojedinacno.. Ovaj tekst je prenet iz jedne brosurice, koji mnogima moze dobro doci, ali i pomoci..

SOPSTVENO OPAŽANJE
„Nepobitno, tako kao što postoji „spoljašnja domovina” u kojoj živimo, isto tako, u našoj intimnosti, postoji „psihološka domovina”.
Ljudi nikada ne ignorišu grad ili oblast u kojima žive, ali, nažalost, dešava se da ne poznaju psihološko mesto u kom se nalaze.
U nekom određenom momentu, svako zna u kom se predgrađu nalazi, ali na psihološkom terenu ne dešava se ista stvar; u normalnim okolnostima ljudi ni najmanje ne naslućuju mesto u kom se nalaze u „psihološkoj domovini”, u nekom datom momentu.
Isto tako, kao što u fizičkom svetu postoje predgrađa gde žive pristojni i obrazovani ljudi, slično se dešava i u „psihološkoj zemlji“ svakoga od nas; nema sumnje da postoje veoma elegantna i lepa predgrađa. Kao što, u fizičkom svetu postoje vrlo opasne uličice, pune napadača, ista stvar se dešava i u psihološkoj oblasti naše unutrašnjosti.“
Samael Aun Weor, Velika Pobuna
Opažati i opažati samoga sebe, dve su potpuno različite stvari, ipak, obe iziskuju pažnju.
Kod opažanja pažnja je usmerena prema spoljašnjosti, prema materijalnom svetu posredstvom prozora čula.
U sopstvenom samo-opažanju, pažnja je usmerena prema unutrašnjosti i zbog toga čula percepcije nisu od koristi; ovaj razlog je više nego dovoljan da bi neofitu bilo teško opažanje svojih intimnih psiholoških procesa.
Tačka od koje polazi oficijelna nauka, u njenoj praktičnoj sferi, jeste ono što je opažljivo. Polazna tačka u radu sa samim sobom jeste samoopažanje, ono što je samo-opažaće. Neosporno, ove dve polazne tačke, pomenute u gornjim redovima, vode nas u kompletno različite pravce.
Neko može ostariti udubljen u ukorenjenim dogmama oficijelne nauke, izučavajući spoljne pojave, opažajući ćelije, atome, molekule, sunca, zvezde, komete, itd, a da ne eksperimentiše unutar samoga sebe nikakvu radikalnu promenu.
Onu vrstu spoznaje, koja pretvara nečiju unutrašnjost, ne možemo nikako dobiti posredstvom spoljnog opažanja.
Prava spoznaja, koja može stvarno da proizvede u nama fundamentalnu unutrašnju promenu, ima kao osnovu direktno samoopažanje samoga sebe.
Hitno je da govorimo našim gnostičkim studentima da opažaju sami sebe, u kom smeru treba da se samoopažaju i o razlozima za ovo.
Opažanje je sredstvo za promenu mehaničkog stanja sveta. Samoopažanje, unutrašnje, sredstvo je za unutrašnju, intimnu promenu.
Kao zaključak ili korolar svega ovoga, možemo i treba da naglašeno tvrdimo da postoje dve vrste spoznaje: spoljna i unutrašnja i da, osim slučaja kada ne posedujemo u nama permanentno magnetsko težište koje može razlikovati kvalitete spoznaje, pomešanost planova ili reda ideja, moglo bi nas uvući u konfuziju. Sublimne Doktrine, pseudo-ezoterične, sa naglašenom naučnom osnovom, pripadaju opažavajućem domenu, pa ipak su prihvaćene od strane mnogih aspiranata kao unutrašnja spoznaja. Nalazimo se, dakle, pred dva sveta, spoljnim i unutrašnjim. Prvi je opažavan pomoću čula za spoljnu percepciju; drugi može biti opažavan samo pomoću čula unutrašnjeg samoopažanja.
Misli, emocije, ideje, čežnje, nade, razočarenja itd, unutrašnje su, neopažive običnim čulima i pored svega ovoga, za nas su realnije od stola iz kuhinje ili od fotelje iz salona. Sa sigurnošću, mi živimo više u našem unutrašnjem svetu nego u spoljnom, ovo je neosporivo, neoborivo.
U našim „Unutrašnjim svetovima“, u našem „Tajnom svetu“, volimo, želimo, sumnjamo, blagoslovimo, kunemo, čeznemo, patimo, radujemo se, razočarani smo, nagrađeni smo itd, itd, itd. Neosporivo, ova dva sveta, unutrašnji i spoljni, mogu biti provereni eksperimentalno. Spoljni svet je opažujuči. Unutrašnji svet je samoopažujući u samom sebi i u samoj svojoj unutrašnjosti, ovde i sada.
Onaj ko stvarno želi da upozna „Unutrašnje svetove“ planete Zemlje, ili Sunčevog sistema, ili Galaksije u kojoj živimo, mora prvo da upozna svoj intimni svet, svoj unutrašnji život, partikularan, svoje sopstvene „Unutrašnje svetove“. „Čoveče, spoznaj samoga sebe i spoznaćeš Univerzum i Bogove“.
Što ćemo više ispitivati ovaj „Unutrašnji svet“ nazvan i „Svoje ja“, tim više ćemo razumeti da živimo u dva sveta, dve stvarnosti, dve sfere, spoljašnjoj i unutrašnjoj. Onako kako je nekoj osobi neophodno da uči da se kreće u „spoljnom svetu“ da ne bi pala u provaliju, da ne zaluta ulicama grada, da bira prijatelje, da se ne druži sa perverznima, da ne konzumira otrov itd, isto tako, posredstvom psihološkog rada nad nama samima, učimo da se krećemo u „Unutrašnjem svetu“ koji se može istraživati posredstvom sopstvenog samoopažanja.
U stvarnosti, osećaj sopstvenog samoopažanja nalazi se zakržljan kod ove dekadentne rase u ovoj crnoj epohi u kojoj živimo.
Samo tako ćemo se integralno i istinito upoznati. Samo tako ćemo otkriti tajne uzroke naših akcija. Samo tako ćemo upoznati ono što je bilo nazvano „ESENCIJA“, „EGO“ i „PERSONALITET“…

 

ESENCIJA ILI SVEST
„Potrebno je pre svega da upoznamo put koji nas vodi ka INTIMNOJ AUTOREALIZACIJI BIĆA. Nesumnjivo, hitno je da razumemo potrebu da u nama kristalizujemo ono što se zove „DUŠA“…
Isus Hristos je rekao: „Sa strpljenjem ćete osvojiti Duše“, ali pre svega treba da razumemo šta je to što se zove „Duša“…
Zaista, treba da vam kažem da je Duša skup zakona, principa, vrlina, moći itd. Ljudi poseduju ESENCIJU, psihički materijal za fabrikovanje Duše, ali još ne poseduju Dušu…“
Samael Aun Weor, Izlaganje „Gnostička studija o Duši“
Pre svega hitno je da znamo šta je to što nazivamo Svest, jer je mnogo ljudi koji se nikada nisu interesovali da znaju nešto o ovome.
Bilo koja osoba, zajednička i obična, nikada ne ignoriše činjenicu da onda kada je neki bokser nokautiran, pada na ring i gubi Svest. Jasno je da kada dođe k sebi, nesrećni bokser ponovo dolazi do Svesti. Kao posledica, svako razume da postoji jasna razlika između personaliteta i Svesti.
Kada dođemo na svet, svi mi imamo, za vreme našeg postojanja, tri procenta Svesti i devedeset i sedam procenata podeljenih između podsvesti, infrasvesti i nesvesti. Ono što čini lepim i božanstvenim svako novorođenče je njegova Esencija (tri procenta Svesti); ova u njoj samoj čini istinitu realnost… Normalan razvitak Esencije u bilo kom stvorenju je, sigurno, vrlo mali, početni…
Čovečije telo raste i razvija se u skladu sa biološkim zakonima vrste; ipak, ove su mogućnosti, u njima samima, vrlo ograničene za Esenciju…
Nesumnjivo, Esencija može da raste sama po sebi, bez pomoći, u vrlo maloj meri…
Govoreći iskreno i bez zaobilaženja, reći ćemo da spontani i prirodni razvitak Esencije je moguć samo u prvih tri, četiri i pet godina, odnosno, u prvoj etapi života… Ljudi veruju da se rast i razvoj Esencije odvija stalno, na neprekidan način, u skladu sa mehanikom evolucije, ali Univerzalni gnosticizam jasno uči da ovo nije tako… Sa ciljem da ovaj deo Esencije, ova tri procenta probuđene Esencije više rastu, treba da se nešto specijalno stvara, treba da se realizuje nešto novo… Želim da se odnosim vrlo jasno na radnju nad nama samima. Razvoj Esencije je moguć samo ako se zasniva na svesnom radu i dobrovoljnoj patnji… Potrebno je da razumemo da se ove radnje ne odnose na stvari bankarstva, stolarstva, građevinarstva, popravki železničkih pruga ili kancelarijska pitanja… Ovo je rad za svaku osobu koja je razvila svoj persosnalitet; reč je o nečem Psihološkom…
Postoje u našoj unutrašnjosti određene vrste energija koje treba da shvatimo; u prvom redu: mehanička energija; u drugom redu: vitalna energija; u trećem redu: psihička energija; u četvrtom redu: mentalna energija; u petom redu: energija volje; u šestom redu energija Svesti; u sedmom redu: energija čistog Duha. Bilo koliko umnožavali, strogo, mehaničku energiju, nikada nećemo stići da probudimo našu Svest. Bilo koliko povećavali vitalnu energiju iz unutrašnjosti našeg organizma, nikada nećemo stići da probudimo Svest. Puno se psiholoških procesa realizuje u njima samim, a da u ovima Svest nimalo ne učestvuje. Bilo koliko da je velika disciplina pameti, mentalna energija nikada neće stići da probudi različite funkcije Svesti.
Sila volje, čak iako se beskonačno umnožava, neće realizovati buđenje Svesti. Sve ove vrste energija se nalaze na zasebnim nivoima i dimenzijama koje nemaju ništa u vezi sa Svešću. Svest se može probuditi samo posredstvom svesnih radnji i pravičnih napora. Mali procenat Svesti koju poseduje čovečanstvo, umesto da bude uveličan, obično se nepotrebno razbacuje u toku života. Očigledno je da kada se identifikujemo sa svim pojavama naše egzistencije, nepotrebno razbacujemo energije Svesti. Trebalo bi da vidimo život kao neki film, da se nikada ne poistovećujemo ni sa jednom komedijom, dramom ili tragedijom, tako bi uštedeli energiju koja Osvešćuje. Svest u njoj samoj je određena vrsta energije sa veoma velikim nivoom vibracione učestanosti. Ne treba pobrkati Svest sa memorijom, jer su jedna od druge toliko različite kao i farovi automobila od puta na kom se krećemo.
Mnoge se stvari događaju u našoj sopstvenoj unutrašnjosti, a da ni u čemu ne učestvuje ono što nazivamo Svest. Unutar našeg organizma dešavaju se mnoga podešavanja i podešavanja, a da Svest u ovome ne učestvuje. Motorni centar našeg tela može da vozi kola ili da upravlja prstima koji dodiruju dirke klavira, a da Svest nimalo ne učestvuje. Svest je svetlost koju nesvesnost ne opaža. Slepac, takođe, ne opaža fizičku sunčevu svetlost, ali ona sama po sebi postoji. Potrebno je da se otvorimo, kako bi svetlost Svesti prodrela u zastrašujuće tmine samoga Ja, same sopstvenosti.
Sada ćemo bolje razumeti Jovanove reči, kada govori u Jevanđelju: „I Videlo se svetlo u tami i tama Ga ne obuze“. Ali, bilo bi nemoguće da svetlost Svesti prodre unutar tame samoga Ja, ako prethodno ne bismo koristili sjajno čulo psihološkog samoopažanja. Imamo potrebu da otvorimo put svetlosti da bismo osvetlili mračne dubine Ja-ove Psihologije. Čovek se ne bi nikada samoopažao, ako ne bi bio zainteresovan da se menja. Ovaj je interes moguć onda kada neko stvarno voli ezoterička učenja. Budna Svest nam dozvoljava da u direktnom obliku eksperimentišemo realnost.
Nažalost, intelektualna životinja pogrešno nazvana Čovek, fasciniran moćima formulacije dijalektičke logike, zaboravio je dijalektiku Svesti.
Nepobitno, moć za formulaciju logičkih koncepata, proizilazi da je u osnovi strašno siromašna. Od teze možemo preći na antitezu i posredstvom diskusije stići do sinteze, ali poslednja sama u sebi nastavlja da bude intelektualni koncept koji se nikako ne može poklapati sa realnošću.
Dijalektika Svesti je više direktna, ona nam dozvoljava da eksperimentišemo realnost bilo koje pojave u njoj samoj i posredstvom nje same.
Prirodne pojave ni u jednom slučaju se ne poklapaju tačno sa konceptima koji su formulisani posredstvom pameti. Život se odvija iz momenta u momenat i kada ga uhvatimo da bi ga analizirali, ubijamo ga. Kada pokušavamo da stvaramo koncepte, opažajući neku prirodnu pojavu, ovom činjenicom prestajemo sa percepcijom realnosti pojave i ne vidimo je u njoj samoj, nego samo refleksiju nekvalitetnih teorija i koncepata koji, ni u kom vidu, nemaju veze sa opažanom činjenicom. Intelektualna halucinacija je fascinirajuća i želimo, silom, da se sve pojave prirode poklapaju sa našom dijalektičkom logikom. Dijalektika Svesti se temelji na doživljenim eksperimentima, a ne na čistom subjektivnom racionalizmu. Svi prirodni zakoni postoje unutar nas samih, nikad ih nećemo naći u našoj sopstvenoj spoljašnjosti. Čovek je sadržan u Univerzumu i Univerzum je sadržan u čoveku.
Realno je ono što neko iskusi u svojoj sopstvenoj unutrašnjosti; samo Svest može eksperimentisati realnost. Jezik Svesti je simboličan, intiman, duboko značajan i samo oni koji su budni mogu ga razumeti. Onaj ko želi da budi svoju Svest, treba da eliminiše iz svoje unutrašnjosti sve nepoželjne elemente koji konstituišu Ego, Ja, Svoje ja, unutar kojih se nalazi ubuteljena Esencija. Otopiti psihološko Ja, dezintegrisati nepoželjne elemente jeste hitno, pritiskujuće, ne trpi odlaganja. Ovo je smisao rada na samom sebi. Nikad ne bismo mogli osloboditi Esenciju, ako se najpre ne dezintegriše Psihološko JA… U Esenciji se nalazi Religija, BUDDHA, Mudrost, čestice bola Očevog, koji se nalazi na Nebesima i svi podaci koji su nam potrebni radi INTIMNE AUTOREALIZACIJE BIĆA. Niko ne bi uspeo da suzbije Psihološko JA, a da prethodno ne izbaci nečovečne elemente koje nosimo unutar nas…
Potrebno je da svedemo na pepeo monstruoznu surovost ovih vremena; zavist koja je nažalost postala tajna opruga (uzrok) dejstvovanja; nepodnošljiva pohlepa koja je učinila život tako gorkim; neukusno klevetanje; uvreda koja proizvodi toliko tragedija; pijančenja, mizerna blud koja je toliko rugobna itd, itd, itd. … Sa merom sa kojom će sve ove rugobe biti svedene na kosmički pepeo, Esencija, pored činjenice što će se uzdizati, povećavaće se i razvijaće se harmonično… Bez pogovora, kada bude Psihološko JA umrlo, Esencija će sjajiti u nama…
Slobodna Esencija pridaje nam intimnu lepotu; iz ove lepote izvire savršena sreća i prava Ljubav…
Esencija ima višestruka usavršena čula i izvanredne prirodne moći… Kad „Umremo u Nama Samima“, kad otopimo Psihološko JA, radujemo se dragocenim čulima i moćima Esencije…
RAZLIČITI JA-ovi
„Kada neko otkrije prave uzroke svih svojih mizerija i gorčina, očigledno je da može nešto učiniti…
Ako uspemo da završimo sa „Sopstvenim Ja“, sa „mojim pijankama“, sa „mojim porocima“, sa „mojim manama“ koje mi prouzrokuju toliki bol u srcu, sa „mojim brigama“ koje mi uništavaju mozak i čine me bolesnim itd, itd, jasno je da će se onda pojaviti ono što ne pripada vremenu, ono što je onostrano telu, afektima i pameti, ono što je stvarno nepoznato razumu i što se naziva: SREĆA!“
Samael Aun Weor, Velika Pobuna Racionalan sisar, pogrešno nazvan čovek, u stvarnosti ne poseduje definisanu individualnost. Neosporivo, ovaj nedostatak psihološke jedinice u humanoidu, uzrok je tolikih teškoća i gorčina.
Fizičko telo je kompletna jedinica i funkcioniše kao organska celina, osim ako nije bolesno.
Ali, unutrašnji život humanoida, ni u kom slučaju, nije psihološka jedinica.
Najgore od svega ovoga (uprkos tome što govore različite pseudo-okultne i pseudo-ezoteričke škole), jeste odsustvo Psihološkog organizovanja u samom fondu svake osobe.
Sigurno je da, u ovim uslovima, u unutrašnjem životu osoba nema harmoničnog dejstvovanja, kao celine.
Humanoid, u odnosu na svoje unutrašnje dejstvovanje, psihološko je mnoštvo, to je skup „Ja-ova“.
Kultivisani ignoranti ove crne epohe podižu kult „JA“-u, obožavaju ga, stavljaju ga na oltare, nazivaju ga: „Alter Ego“, „Više Ja“, „Božansko Ja“ itd, itd, itd. Neće da vide, pedanti ovog crnog doba u kome živimo, da su „Više Ja“ i „Niže Ja“ dva preseka Višestrukog Ega…
Svakako, superiorno i inferiorno su dva preseka iste stvari i ne škodi da podvučemo sledeći korolar: „ Više Ja i Niže Ja jesu dva aspekta istog mračnog i višestrukog Ega“.
Ono što nazivamo „Božansko Ja“ ili „Superiorno Ja“, „Alter Ego“, ili nešto slično, sigurno je neka varka Svojstvenog Ja, način samozavaravanja.
Kada Ja želi da opstane ovde i tamo, samozavarava se lažnim konceptom nekog Ja, Božanskog, Besmrtnog.
Niko od nas nema jedno istinito Ja, permanentno, stabilno, večito, besprekorno itd, itd, itd.
Niko od nas nema jednu realnost, pravu autentičnu Jedinicu Bića; na nesreću, niti bar posedujemo legitimnu individualnost.
Ego, Ja nije nikad nešto individualno, jedinično, jedna celina. Na evidentan način, Ja je Ja-ovi.
U orijentalnom Tibetu „Ja-ovi“ su nazvani „Psihički agregati“ ili jednostavno „Vrednosti“, nezavisno od toga da li su ove, pozitivne ili negativne.
Ako zamislimo svako „Ja“ kao različitu osobu, možemo naglašeno tvrditi sledeće: „Unutar svake osobe koja u svetu živi, postoji više osoba“.
Bez pogovora, u unutrašnjosti svakog od nas živi vrlo mnogo različitih osoba, neke bolje, neke gore…
Svako od ovih Ja-ova, svaka od ovih osoba, bori se za nadmoć, želi da bude ekskluzivan gospodar, kontroliše intelektualni mozak ili emocionalni i motorni centar, svaki put kad može, dok ga drugi ne odgura u stranu…
Doktrina višestrukih Ja-ova bila je predavana u Orijentalnom Tibetu od strane pravih Ultravidovitih, od strane autentičnih Iluminata (Prosvetljenih, Osvešćenih)…
Svaki od naših defekata je personifikovan od nekog određenog Ja. Tako kako se zna, imamo hiljade i čak milione mana; očigledno je da u nama živi puno sveta.
U psihološkoj problematici možemo jasno istaći da paranoični, sebični i mitomanski subjekti ni za šta na svetu ne bi napustili kult voljenog Ja.
Neosporivo, takvi ljudi stvarno mrze doktrinu višestrukih „Ja-ova“.
Kada neka osoba stvarno želi da spozna samu sebe, treba da se samoopaža i da pokušava da spozna raznovrsne „Ja-ove“ koji su se uvukli u unutrašnjost personaliteta.
Za vreme dok praktikujemo Unutrašnje Samoopažanje, otkrivamo, preko nas samih, brojne Ja-ove koji žive unutar našeg sopstvenog personaliteta.Oni koji poriču doktrinu višestrukog Ja, oni koji obožavaju Božanstveno Ja, nema sumnje, nikada se nisu ozbiljno Samoopažali. Govoreći ovoga puta poput Sokrata, reći ćemo da ove osobe ne samo da ne znaju, već više od toga, niti znaju da ne znaju.
Sigurno, nikad ne bismo mogli da sami sebe poznajemo u odsustvu ozbiljnog i dubokog samoopažanja.
Sve dok neki subjekat nastavlja da sebe smatra kao da je Jedan, jasno je da je svaka unutrašnja promena više nego nemoguća…
Jadna intelektualna životinja, na pogrešan način nazvana čovek, slična je neurednoj kući, gde, umesto jednog gospodara, postoji puno poslužitelja koji stalno žele da zapovedaju, da rade što im se sviđa…
Najveća greška jeftinih pseudo-ezoterizama i pseudo-okultizama je da pretpostavljaju da svi poseduju ili imaju „jedno JA, Permanentno i Nepromenljivo“, bez početka i bez kraja…
Ako bi, oni što tako razmišljaju, probudili Svest, pa makar i za trenutak, uvideli bi jasno, preko njih samih, da racionalni humanoid nije na duže vreme isti…
Intelektualni sisar, sa psihološke tačke gledišta, neprestano se menja…
Verovati da, ako se neka osoba zove Luis, ostaje stalno Luis, dokazuje se da je neukusna šala…
Ova osoba koja se zove Luis ima u samoj sebi druge „JA-ove“, druge ego-e koji se izražavaju u raznim momentima posredstvom svog personaliteta, pa čak iako se Luisu ne sviđa pohlepa, drugom „Ja“ u njemu (nazovimo ga Pepe) sviđa se pohlepa itd.
Nijedna osoba nije neprekidno ista; stvarno, nije potrebno biti mnogo mudar da bi tačno primetio nebrojeno mnogo promena i protivrečnosti u bilo kojoj osobi…
Pretpostaviti da neko ima jedno „Permanentno i Nepromenljivo JA“, ekvivalentno je, dakako, zlostavljanju drugih, a i nas samih.
Unutar svake osobe živi više osoba, mnogo “Ja-ova”; ovo može da proveri, samim sobom i na direktan način, svaka osoba koja je budna, svesna…
Negirati „doktrinu pluraliteta (mnogobrojnosti)“ je kao kad bismo sami sebe smatrali glupima, jer, u stvari, bio bi vrhunac da ignorišemo intimne protivrečnosti koje svaki od nas imamo.
„Čitaću novine“, kaže Ja intelekta; „do vraga sa tolikom lektirom“, uzvikuje Ja kretanja, „više bih voleo da se vozam biciklom“. „ Šta će mi šetnja, bolje vruć hleb“, viče treći u neslozi, „bolje da jedem, gladan sam“.
Ako bi se mogli videti u celini u ogledalu, takvi kakvi smo, otkrili bismo, preko nas samih, na direktan način, doktrinu pluraliteta.
Ljudski personalitet je samo marioneta kontrolisana nevidljivim nitima.
Ja, koji se danas zaklinje u večnu ljubav prema Gnozi, kasnije je zamenjen sa drugim Ja koji nema nikakve veze sa ovom zakletvom; onda se osoba povlači iz Gnoze.
Ja koje se danas zaklinje u večnu ljubav nekoj ženi, kasnije je zamenjen sa drugim koje nema nikakve veze sa ovom zakletvom; onda osoba se zaljubljuje u drugu osobu i ruši se kula od karata.
Intelektualna životinja pogrešno nazvana čovek, kuća je sa mnogo osoba.
Nema nikakvog reda niti sporazuma između mnogobrojnih Ja-ova. Svi se ovi Ja-ovi međusobno tuku i utrkuju se za nadmoć. Kada bilo koji od ovih uspostavi kontrolu u važnim centrima organske mašine, smatra se jedinim gospodarom, ali je na kraju pobeđen.
Razmatrajući stvar sa ove tačke gledišta, stižemo do logičnog zaključka da intelektualni sisar, stvarno, nema osećaj moralne odgovornosti.
Nesumnjivo, ono šta kaže ili radi mašina (čovek) u određenom momentu isključivo zavisi od vrste Ja koji kontroliše u tim trenucima.
Onih sedam demona koje je Veliki Majstor Isus Hristos isterao iz tela Marije Magdalene, jesu sedam kapitalnih grehova: Gnev, Pohlepa, Blud, Zavist, Gordost, Lenjost i Gurmanizam.
Očigledno, svaki od ovih sedam demona glavešina je jedne legije. Upravo radi ovog treba da preciziramo, kao korolar, da je Intimni Hristos mogao isterati iz tela Marije Magdalene hiljade Ja-ova.
Razmišljajući o svim ovim stvarima možemo jasno zaključiti da jedinu dostojnu stvar koju imamo u našoj unutrašnjosti je ESENCIJA; na nesreću, ova se nalazi ubuteljena u svim ovim mnogostrukim Ja-ovima Revolucionarne Psihologije. Za žaljenje je da Esencija deluje uvek u skladu sa svojom sopstvenom ubuteljenošću. Nesumnjivo, Esencija ili Svest, što je ista stvar, duboko spava.

LJUDSKI PERSONALITET
„Personalitet, sam u sebi, čista je energija, niko se ne rađa sa personalitetom. Personalitet je dete vremena: rađa se u svoje vreme i umire u svoje vreme. Nema sutra za personalitet mrtvaca.
Kada se povratimo, kada ponovo dođemo, kada se reinkorporiramo (ponovo otelotvorimo) u novo telo, treba da stvorimo novi personalitet.
Sam u sebi je energija, ali u realnosti postaje lažan kada pojedini Ja-ovi prodru u njegovu unutrašnjost i razvijaju se u njemu samom; na primer, Ja Ponosa, Ja Brižljivosti, Ja Intelektualizma, Mehanički Ja-ovi…, koriste ovu energiju, osvajaju je, uvlače se unutar personaliteta, učinivši ga lažnim…“
Samael Aun Weor, Izlaganje „Lažni personalitet“
Neki čovek se rodio 1900-te; preživeo je šezdeset i pet godina i umro je. Ali gde se on nalazio pre 1900-te godine i gde će biti posle 1965. godine?
Oficijelna nauka ne zna ništa o ovome. Ovo je opšta formulacija svih pitanja o životu i smrti.
Možemo tvrditi na aksiomski način: čovek umire zato što se njegovo vreme svršilo. Nema nikakvog sutra za Personalitet mrtvaca.
Svaki dan je vremenski talas, svaki mesec je drugi vremenski talas, svaka godina je takođe drugi vremenski talas, i svi ovi, u skupu ulančani talasi, stvaraju Veliki Talas Života.
Vreme je okruglo i Život Ljudskog Personaliteta je zatvorena kriva linija.
Život Ljudskog Personaliteta odvija se u svoje vreme, rađa se i umire u svoje vreme. Ovaj ne može nikad da postoji onostrano njegovom vremenu. Ova stvar vremena bila je izučavana od strane mnogih mudraca. Nema nikakve sumnje, „Vreme“ je „Četvrta dimenzija“.
Euklidova geometrija je primenljiva samo u Trodimenzionalnom svetu. A svet ima sedam dimenzija, a Četvrta je Vreme.
Čovečiji um shvata eternalnost (večnost) kao produžetak prave linije. Ništa nije više pogrešno od ove koncepcije, jer je „Eternalnost“ „Peta dimenzija“.
Svaki momenat egzistencije dešava se u vremenu i ponavlja se za čoveka koji umire, ali druga egzistencija otpočinje. Jedno Vreme se svršava i drugo otpočinje. Smrt je intimno povezana sa Večitim Povratkom.
Ova stvar znači da treba da se Povratimo, da ponovo dođemo posle smrti na ovaj svet, kako bi ponovili istu Dramu Egzistencije. Ali, ako Ljudski personalitet nestaje zajedno sa Smrću, ko ili šta se Povraća?
Potrebno je razjasniti jednom za uvek da je Ja onaj koji nastavlja posle smrti, da je Ja onaj koji se povraća, da je Ja taj koji ponovo dolazi u ovu dolinu suza. Potrebno je da naši čitaoci ne pobrkaju Zakon Povratka sa teorijom Reinkarnacije, predavanu u modernoj Teozofiji.
Ova teorija Reinkarnacije ima svoju originaciju u Krišninom kultu koji je hinduska religija vedskog tipa, nažalost preuređena i falsifikovana od strane reformatora. U autentičnom Krišninom kultu, samo heroji, vodiči, i oni koji već poseduju Sakralnu Individualnost, samo oni se Reinkarniraju.
Pluralizovano Ja se Povraća, dolazi ponovo, ali ovo nije Reinkarnacija. Mase, mnoštva se Ponovo vraćaju, ali ovo nije Reinkarnacija.
Ideja Povratka stvari i pojava, ideja Večitog Ponavljanja vrlo je stara i možemo je naći u Pitagorejskoj Mudrosti i u staroj kosmogoniji Hindusa.
Večiti Povratak Brahminih Dana i Noći, neprekidno ponavljanje epoha Kalpa itd, jesu stalno u asocijaciji, na vrlo intiman način, sa Pitagorejskom Mudrošću i sa Zakonom Večite Rekurencije ili Zakonom Večitog Povratka.
Gautama Buda (Buddha) je vrlo mudro predavao doktrinu Večitog Povratka i Točka uzastopnih života, ali je njegova doktrina bila vrlo mnogo falsifikovana od njegovih sledbenika. Svaki Povratak uključuje, naravno, stvaranje novog Ljudskog Personaliteta. Ovaj se stvara za vreme prvih sedam godina detinjstva. Porodični ambijent, život sa ulice i iz škole daju Ljudskom Personalitetu originalnu nijansu, karakteristično infantilnu.
Primer odraslih osoba je definitivan za Infantilni Personalitet. Dete više nauči iz primera nego iz precepta (propisa). Pogrešan način življenja, apsurdni primeri, degenerisani običaji odraslih daju personalitetu deteta onu skeptičnu i perverznu nijansu epohe u kojoj živimo.
U ovim modernim vremenima adulter (preljuba) je postao običniji od krompira i luka. I, kao što je logično, ova stvar rađa danteovske scene u porodicama. Mnogo je dece koja u ovim vremenima treba da trpe, puna bola i ozlojeđenosti, udarce bičeva i štapova od strane očuha ili maćeha. Jasno je da se na ovaj način Personalitet deteta razvija u okviru bola, želje za osvetom i mržnje.
Svađe između oca i majke sa temom ljubomore, plakanja i žaljenja ožalošćene majke ili potlačenog oca, propalog i beznadežnog, ostavlja u Personalitetu deteta neizbrisive tragove dubokog bola i melanholije koji se nikada ne zaboravljaju tokom celog života.
U elegantnim kućama, gorde gospođe maltretiraju svoje sluškinje, kada ove pohađaju kozmetičke salone ili kada se šminkaju. Smrtno je ranjen ponos ovih žena.Iako dolaze od strane svoje arogantne i gorde majke ili od strane nesrećne sluškinje, ponosne i ponižene, dete koje vidi sve ove sramotne scene, oseća se duboko ranjeno, a rezultat je katastrofalan za Infantilni Personalitet.
Od kada je pronađena televizija, izgubilo se jedinstvo porodice. U drugim vremenima, kada je muž stizao kući, on je bio dočekivan sa velikom radošću od svoje žene. Danas žena ne izlazi više pred vrata da dočeka svoga muža, jer je zauzeta gledanjem programa na televiziji.
U modernim porodicama, otac, majka, sinovi i ćerke liče na neke nesvesne automate pred ekranima televizora. Sada muž ne može apsolutno ništa da razgovara sa svojom suprugom o dnevnim problemima, sa posla itd, itd, jer ona izgleda da je mesečarka, prateći jučerašnji film, danteovske scene Al Kaponea, poslednji ples novog talasa itd, itd.
Deca odrastala u ovim ultramodernim porodicama novih vrsta, misle samo na topove, pištolje ili mitraljeze kao igračke da bi oponašali i doživljavali sve danteovske scene zločina, tako kako su ih videli na ekranima televizora.
20
Žalosno je da je ovaj sjajan izum televizije korišćen u distruktivne (razaračke) namere. Ako bi čovečanstvo koristilo ovaj izum na dostojan način, bilo za proučavanje prirodnih nauka, bilo za učenje istinite regalne umetnosti Majke Prirode, bilo za prenošenje sublimnih učenja ljudima, onda bi ovaj izum bio blagodat za čovečanstvo, mogao bi biti iskorišćen na inteligentan način za kultivisanje ljudskog personaliteta.
Nema sumnje, apsurdno je hraniti dečiji personalitet muzikom bez ritma, neharmoničnom, vulgarnom. Glupo je da hranimo dečiji personalitet pričama o lopovima i policajcima, sa poročnim scenama i prostitucijom, sa dramama adulterijuma (preljubništva), sa pornografijom itd.
Rezultate takvih procedura možemo videti kod buntovnika bez povoda, kod maloletnih ubica itd.
Za žaljenje je što majke besno tuku svoju sopstvenu decu, udaraju ih prutom, vređaju ih vulgarnim i surovim rečima. Rezultat takvog ponašanja je ozlojeđenost, mržnja, gubitak ljubavi itd.
U praksi, mogli smo videti decu odrastalu pod udarcima pruta, biča i koja se vrišteći pretvaraju u vulgarne osobe, bezosećajne mangupe, koji ne umeju da cene i da poštuju.
Hitno je da razumemo da je potrebno stabilizovati pravu ravnotežu u unutrašnjosti porodica.
Neophodno je da znamo da se Nežnost i Strogost moraju međusobno uravnotežiti na tasovima Vage Pravosuđa.
Otac predstavlja Strogost. Majka predstavlja Nežnost. Otac personifikuje Mudrost. Majka simboliše Ljubav.
Mudrost i ljubav, Strogost i Nežnost uravnotežuju se recipročno na ona dva tasa Kosmičke Vage.
Očevi i majke treba da se recipročno uravnoteže radi dobra porodice.
Hitno je, neophodno je da svi očevi i majke porodice razumeju potrebu da seju u Infantilnoj Pameti Večite Vrednosti Duha.
Za žaljenje je što moderna deca nemaju osećaj poštovanja. Ova stvar je zbog priča sa kaubojima, lopovima i policajcima. Televizija, kinematografija izopačile su Pamet dece.
Revolucionarna psihologija Gnostičkog pokreta vrši osnovnu razliku, u veoma jasnom i tačnom obliku, između Ega i Esencije.
U prve tri ili četiri godine života, u detetu se manifestuje samo lepota Esencije. Onda je dete milo, nežno, sjajno u svim svojim psihološkim aspektima.
Kad počinje Ego da kontroliše delikatan Personalitet deteta, sva ova lepota Esencije će nestati, i umesto nje, pojavljuju se tada Psihološki defekti, svojstveni svim ljudskim bićima.
Na isti način, kao što treba da razlikujemo Ego od Esencije, potrebno je takođe da pravimo razliku između Personaliteta i Esencije. Ljudsko biće rađa se sa Esencijom, ali se ne rađa sa Personalitetom. Ovo zadnje treba da stvorimo.
Personalitet i Esencija treba da se razvijaju harmonično i uravnoteženo.
U praksi smo mogli proveriti, da onda kada se Personalitet razvija prekomerno na račun Esencije, rezultat je protuva.
Višegodišnje opažanje i iskustvo nam dozvoljavaju da razumemo, da onda kada se Esencija potpuno razvija bez ikakvog oblika harmoničnog razvoja Personaliteta, rezultat je mistik bez intelekta, bez Personaliteta, dobrog srca, ali neprilagođenog, nesposobnog.
Harmoničan razvitak Personaliteta i Esencije ima kao rezultat genijalne ljude.
U Esenciji imamo sve što nam je svojstveno, u Personalitetu imamo sve što je pozajmljeno.
U Esenciji imamo naše urođene kvalitete, u Personalitetu imamo primer odraslih, ono što smo naučili u kući, u školi i na ulici.
Deca treba da dobiju hranu za Esenciju i hranu za Personalitet, ovo je hitno.
Esencija ima kao hranu nežnost, bezgraničnu naklonost, ljubav, muziku, cveće, lepotu, harmoniju itd. Personalitet treba da se hrani dobrim primerom starijih, sa mudrim učenjem iz škola itd.
Deca treba da pođu u školu kada napune sedam godina, posle pohađanja zabavišta, to je neophodno.
Deca treba da uče prva slova igrajući se, tako će učenje postati privlačno, milo, zabavno.
Fundamentalna Edukacija nas uči da, još iz zabavišta, treba da se vodi računa na poseban način o trima aspektima Ljudskog Personaliteta, poznatih kao Mišljenje, Kretanje i Emocija. Na ovaj način, Personalitet deteta se razvija na harmoničan i uravnotežen način.
Problem stvaranja Personaliteta deteta i njegovog razvoja vrlo je ozbiljna odgovornost očeva porodica i profesora škola.
Kvalitet Ljudskog Personaliteta isključivo zavisi od vrste Psihološkog Materijala sa kojim je stvaran i hranjen.
Među onima koji studiraju psihologiju postoji mnogo konfuzija u vezi sa Personalitetom, Esencijom i Ego-om ili Ja-om.
Neki brkaju Ego ili Ja sa Esencijom.
Puno je pseudo-ezoteričkih ili pseudo-okultnih škola koje imaju kao cilj, za njihove studije, impersonalan život.
Potrebno je razjasniti da nije Personalitet taj kojeg treba da rastopimo.
Hitno je da znamo da treba da dezintegrišemo Ego, Svoje Ja, i da ga svedemo na kosmički prah.
Iako Ego nastavlja sa druge strane groba, ipak, on ima jedan početak i jedan kraj.
Personalitet je samo prenosno sredstvo za akciju, vehikl koji je trebalo da bude stvoren, fabrikovan.
U svetu postoji mnogo Kaligula, Atila, Hitlera itd. Svaki tip Personaliteta, ma koliko da je perverzan, može biti korenito transformisan kada se Ego ili Ja totalno otopi.
Ovo disolviranje (otapanje) Ego-a ili Ja vodi prema konfuziji i puno smeta mnogim pseudo-ezoteričarima. Ovi su ubeđeni da je Ego božanski, oni veruju da je Ego ili Ja pravo Biće, Božanska Monada itd.
Potrebno je, hitno je, neodložno je da razumemo da Ego ili Ja nema ništa Božanskog.
Ego ili Ja je Sotona iz Biblije, snop uspomena, želja, poroka, mržnje, ozlojeđenosti, senzacionalnosti, adulteracije i nasleđa porodičnih, rasnih, narodnih itd, itd, itd.
Mnogi glupo tvrde da u nama postoji jedno Superiorno Ja ili Božansko i jedno Inferiorno Ja.
Superiorno i Inferiorno su dva preseka iste stvari. Superiorno Ja, Inferiorno Ja jesu dva preseka istog Ega. Božansko Biće, Monada, Intiman nemaju ništa ni sa jednim oblikom Ega.
Biće je Biće i to je sve. Razlog postojanja Bića je upravo Biće.
Personalitet, u njemu samom, je samo vehikl i ništa više. Posredstvom Personaliteta može se manifestovati Ego ili Biće, sve zavisi od nas samih.
Hitno je da rastopimo Ja, Ego, kako bi se posredstvom našeg Personaliteta manifestovala samo psihološka Esencija našeg istinitog Bića.
Neophodno je da vaspitači, potpuno, razumeju potrebu da harmonično neguju ta tri aspekta ljudskog Personaliteta. Savršena ravnoteža između Personaliteta i Esencije, harmonično razvijanje Mišljenja, Emocije i Kretanja, i Revolucionarna Etika, čine osnovu „Fundamentalnog Vaspitavanja“.

INTEGRACIJA SA BIĆEM: CILJ JE LJUDSKE ESENCIJE
„P.: Možete li mi reći šta je Biće?
R.: Biće je Biće i razlog postojanja Bića je upravo Biće; Biće je Božanstvo, Besmrtna Iskra svakog ljudskog bića, bez početka i bez kraja, vrlo božansko.
Ljudska bića nemaju još ovu iskru u unutrašnjosti njihovih tela, ali ako se prosvetimo i eliminišemo „grešno Ja“, Mefista, jasno je da će jednoga dana Iskra moći da uđe u naša Tela. Sada vas pozivam da razumete šta je Biće…“
Samael Aun Weor, O Misteriji
Ako bi negirali Inteligentne Principe Prirode, mehanika bi prestala da postoji. Zato što je nemoguće postojanje mehanike bez mehaničara. Ako neko zamišlja mogućnost postojanja neke mašine bez njenog autora, voleo bih da to dokaže, neka stavi hemijske elemente na laboratorijski sto i da se pojavi radio, automobil ili neka organska ćelija.
Nesumnjivo, ovi Inteligentni Principi Prirode mogli bi biti odbijeni samo od glupana, od onih koji smatraju da se neka organska mašina može pojaviti slučajno. Nikad ih ne bi odbili stvarno mudri ljudi, u potpunom smislu reči.
Ne želim da branim jednog antropomorfnog Boga, u stilu jevrejskog Jehove, sa doktrinom „oko za oko, zub za zub“. Znamo da ova vrsta dogmatizma povlači za sobom posledicu ili korolar, i opozicijom, reakciju ateističke i materijalističke vrste.
Postaje neophodno da razumemo da je svaka prekomernost štetna za čovečanstvo. U starim vremenima podizali su se kultovi Bogovima, tj, Inteligentnim Principima Prirode i Kosmosa, Demiurgu Arhitektu Univerzuma, onom koji nije ljudski subjekat, niti božanski; pre će biti MNOGOSTRUKA SAVRŠENA JEDINICA, platonski LOGOS.
Na nesreću, u veličanstvenom Rimu Cezara i čak i u nekadašnjoj Grčkoj, desio se jedan proces religijske degradacije. Kada se preteralo sa kultom Bogova pojavio se, kao reakcija ovome, monoteizam sa svojim antropomorfnim Bogom. Mnogo kasnije, ovaj monoteizam sa svojim antropomorfnim Bogom proizveo je, kao reakciju, sadašnji materijalizam.
Tako da, preterivanje sa politeizmom povlači kao posledicu, antropomorfni monoteizam, verovanje u antropomorfnog Boga iz Biblije. U nastavku, preterivanjem monoteizmom rađa se materijalistički ateizam. Ovo su religijske faze kroz koje prolaze narodi.
Iskreno i u ime istine, smatram da je stigao momenat da oslobodimo ovaj monoteistički antropomorfizam koji je ostavio neke loše posledice. Danas ne bi postojao materijalistički ateizam da nije religijski kler preterivao sa ovim kultom. Ovaj kult se pojavio, znači, kao reakcija. Nažalost, materijalistički ateizam rodio se kao reakcija protiv monoteističkog antropomorfizma i, isto tako, vera u antropomorfnog Boga, kao rezultat prekomernosti politeizma; kada su degenerisani kultovi Bogova Univerzuma, pojavio se onda, kao obična reakcija, monoteizam.
Mi treba da priznamo Inteligentne Principe Prirode i Kosmosa. Ali, ponavljam, nismo na položaju da branimo antropomorfnog Boga. Priznavati Inteligentne Principe, čini mi se da odoleva bilo kojoj naučnoj analizi.
Posmatrajmo, na primer, neki mravinjak. Tamo vidimo Inteligentne Principe u punoj aktivnosti; kako rade ovi mravi, kako grade svoje palate, kako se rukovode itd. Isto tako se dešava i u pčelinjaku, njihov je red začuđujući.
Osposobimo svakog mrava i svaku pčelu sa po jednom pitagorejskom Monadom ili sa jednim hinduskim Jivom, i logično je da ceo mravinjak, ceo roj poprima smisao, jer sva stvorenja žive Monadskim Principom.
Mi ne podižemo kult nikakvom antropomorfnom Bogu, želimo samo da se prizna Inteligentnost Prirode. Ne čini nam se apsurdnim da je Priroda osposobljena Inteligencijom. Postojeći red u sastavu molekula i atoma dokazuje nam, potpuno jasno, Inteligentne Principe.
Nalazimo se u povoljnoj epohi radi revizije principa. Ako se ne slažemo sa materijalizmom, to je zato što ovaj ne podnosi osnovnu analizu, to je samo smeće, ova stvar je očigledna. Ono stvaranje čoveka putem mehaničkih procesa, manje je koherentno od naglog izdvajanja Adama iz zemljinog blata. Oba su jednako apsurdna. Priznajmo da postoji Inteligencija u celoj ovoj mehanici Prirode, u kretanju atoma oko njihovih gravitacionih centara, u kretanju svetova oko njihovih sunaca. Kada proučavamo sa naučnom tačnošću jevrejsku Bibliju, nalazimo transcendentalni kjuč u reči ELOHIM, a ovo nas poziva da reflektujemo. Sa sigurnošću, Elohim se prevodi kao Bog u raznim ovlašćenim verzijama ove sakralne knjige. Nepobitno je, ne samo sa ezoteričke tačke gledišta, već i lingvističke, da termin ELOHIM je žensko ime, a terminacija (završetak) je u množini i muškog je roda.
Tačan prevod „stricto senso“, imena Elohim je Bogovi i Boginje.
„I Duh muških i ženskih principa se prostre na bezobličnu površinu i kreacije se ostvariše“
Neoborivo, religija bez Boginja je upola ateistička.
Ako istinito želimo savršenu ravnotežu našeg duhovnog života, treba da se klanjamo kultu ELOHIMA (Bogovi i boginje iz starih vremena), a ne antropomorfnom JEHOVI, nepriznatog od strane Velikog Kabira Isusa.
Mnogi greše verujući da Božanski Spasitelj sveta, Isus Hristos, podiže kult jevrejskom antropomorfnom JEHOVI. U stvari, božanski Rabin iz Galileje obožava svog unutrašnjeg božanskog Muškarac-Žena (Jah-Hovah), Otac-Majka…
Blagosloveni raspeti na planini Golgote vikao je silnim glasom ove reči: „Oče moj, u tvojim rukama ostavljam svoj duh“. RAM-IO, ISIS, njegova Majka Božanska Kundalini pratila ga je na Krstnom Putu (Via crucis).
Svaka nacija ima svog prvog Boga ili Bogove kao androgine; neće moći drugačije, zato što su smatrali svoje daleke primitivne roditelje, njihove pretke sa dvostrukim polom (seks), kao božanska bića i svete Bogove, tačno kako sada čine Kinezi.
„I stvori Bog čoveka po obličju svom, po obličju Božjem stvori ga; muško i žensko stvori ih“ (Geneza 1-27).
Inače, veštačko shvatanje „JEHOVE“ antropomorfnog, ekskluzivnog, nezavisnog od samog svog dela, postavljenog tamo gore na tronu despotizma i tiranije, lansirajući gromove i grmljavinu protiv ovog ljudskog mravinjaka, rezultat je ignorancije, jednostavno intelektualna idolatrija.
Ovo pogrešno shvatanje Istine, nažalost, ukorenilo se kako kod zapadnog filozofa tako i kod vernika bilo koje sekte, kompletno lišene gnostičkih principa.
Ono što su sve vreme gnostičari odbijali nije nepoznati Bog, Jedini i uvek prisutan u Prirodi, ili Natura „IN ABSCONDITO“, već Bog ortodoksne (ozvaničene) dogme, zastrašujuće Božanstvo osvetničkog Zakona Taliona.
Idolatrijski kult JEHOVE antropomorfnog umesto ELOHIMA, sigurno je velika prepreka za dobijanje svesnih supranormalnih stanja.
Mi Gnostički antropolozi, umesto da se skeptički smejemo, kao profanski antropolozi, ispred predstavljenja BOGOVA i BOGINJA u raznim panteonima (Asteka, Maja, Olmeka, Tolteka, Inka, Druida, Egipćana, Hindusa, Kaldejaca, Feničana, Mesopotamaca, Persijanaca, Rimljana, Tibetanaca itd, itd.), mi se duboko klanjamo ovim Božanstvima. Ovo je zbog toga što u ovima prepoznajemo ELOHIMA – Tvorca Univerzuma.
Dobro je rekla gospođa Blavatski da „ima toliko Bogova na Nebu koliko i ljudi na Zemlji“.
Svi mi imamo naše sopstveno Božanstvo, sopstveno Biće, sopstvenu, ličnu individualnu Monadu.
Mi, kao ljudska bića, govoreći sažeto, kao duše, rezultat smo različitih dupliranja naše sopstvene Neporočne Iskre.
Biće u svima nama, da malo produbimo ovo, Božanstvo koje čovek nosi u svojoj unutrašnjosti jeste mnogobrojnost unutar Jedinice.
Ovo hoće da kaže da naše Biće, kao Jedinica, i ono se duplira u mnogobrojne delove, svaki od ovih delova sa svojim ličnim funkcijama. Naše Biće, realno, liči na armiju nevine dece. Svaki individualni deo Bića je, dakako, samosvestan i čak i samostalan.
Srećni su oni koji stižu da se integrišu sa svojim Bićem.
Smrt Ego-a i Vaskrsenje Bića u nama, treba da se dogodi za vreme života.
Biće i Ego jesu nekompatibilni.
Biće i Ego jesu kao voda i ulje, nikad se neće pomešati.
Prema tome, možemo zaključiti da se pred Gnostičarem otvaraju dva vrlo jasna psihološka stanja:
a) BIĆE, transparentno, kristalno, bezlično, realno i istinito.
b) JA, skup Psiholoških Agregata koji personifikuju defekte, čija je jedina racionalnost ignorancija…
 

*BELESKA – 1.) DEO TEKSTA IZ „A“ FAZE – PRVO (1) PREDAVANJE – PUT I ŽIVOT – Samael Aun Weor – https://www.facebook.com/notes/vesna-mihajlovic/1-deo-teksta-iz-a-faze-prvo-1-predavanje-put-i-%C5%BEivot-samael-aun-weor/10152402217559823

*BELESKA – 2.) DEO TEKSTA IZ „A“ FAZE – DRUGO (2) PREDAVANJE – PSIHICKO IZUCAVANJE COVEKA – SAMAEL AUN WEOR- https://www.facebook.com/notes/vesna-mihajlovic/2-deo-teksta-iz-a-faze-drugo-2-predavanje-psihicko-izucavanje-coveka-samael-aun-/10152420917449823

*BELESKE – 3.) DEO TEKSTA IZ „A“ FAZE – TRECE (3) PREDAVANJE – LJUDSKA MAŠINA – SAMAEL AUN WEOR – https://www.facebook.com/notes/vesna-mihajlovic/3-deo-teksta-iz-a-faze-trece-3-predavanje-ljudska-ma%C5%A1ina-samael-aun-weor/10152425894509823

*BELESKA – 4.) DEO TEKSTA IZ „A“ FAZE – CETVRTO (4) PREDAVANJE – NAUKA O MEDITACIJI – Samael Aun Weor – https://www.facebook.com/notes/vesna-mihajlovic/4-deo-teksta-iz-a-faze-cetvrto-4-predavanje-nauka-o-meditaciji-samael-aun-weor/10152466963264823

*BELESKA – 12.) DEO TEKSTA IZ „A“ FAZE – DVANAESTO (12) PREDAVANJE – ZAKON UZROKA I POSLEDICE – Samael Aun Weor – https://www.facebook.com/notes/vesna-mihajlovic/12-deo-teksta-iz-a-faze-dvanaesto-12-predavanje-zakon-uzroka-i-posledice-samael-/10152432745874823

8 comments on “DEO TEKSTA IZ DRUGOG (2) PREDAVANJA – PSIHICKO IZUCAVANJE COVEKA – SAMAEL AUN WEOR

  1. Vreme kao četvrta dimenzija – ne postoji! Postoje samo tri dimenzije! Vreme je proisteklo iz funkcije kretanja, međusobnih odnosa u procesima! U apsolutnom miru nema vremena. Koincidencije ne stvaraju vezu. Korelacije su stanja u trajanju. To najbolje znaju Astrolozi u svojim Horoskopima! Ne postoji centralizovano mesto u Vasioni jer je prostor neograničen a vreme večno. Mi smo svi u sredini i prostora i vremena. I ne postoji ništa unutrašnje jer je sve spoljašnje! I sile postoje samo kao spoljne. Nije bilo Big Benga kao jednog. Ima ih stalno i bezbroj!

  2. Ako ne bi bilo unutrašnjeg, ne bi bilo ni spoljašnjeg. Ovaj svet je svet dualnosti, sve ima svoju suprotnost. Vaš unutrašnji svet stvara vaš spoljašnji svet. Pozdrav i nek vas prati svako dobro.

  3. Када неко лупета глупости као што је онај Самаел, горепотписани аутор текста, немам ништа против. Међутим, када спомиње Исуса Христа користећи га у својим филозофско-умоболним теоријама, онда имам много против.

    Ако хоће да баљезга, нека то ради не мешајући остале који немају везе са дотичним филозофијама. Нажалост, немам прилике да му то кажем у очи, али ево, не могу да ћутим.

    • Има једна изрека која каже Ако си дужан слушати-ниси вјеровати…Свако може писати шта хоће а ми или вјерујемо или не…Ако се некоме нешто не свиђа лијепо прескочи и не чита. Ацо, овај аутор је умро 1977 и више ништа му се не може саопштити у лице.

  4. Postovana gdj Mihajlovic molim Vas odjavite me sa bloga. Ne zelim da dobijam nikakve poruke (tekstove) na moju e-meil adresu. Hvala

    • Sami se morate odjaviti gospodjo Kapor, kao sto ste se i prijavili, jer ja sa tim opcijama nemam nista..Nikom nista licno ne saljem, blog sve sam odradjuje, bez mog uplitanja, jer ste vi tako zeleli da vam posta stize na vasu adresu, kada ste se prijavljivali na blog. Pozdrav i srecno od srca, Vesna Mihajlovic

  5. SVI TEKSTOVI PO REDU, KOJE SAM DO SADA OBJAVILA:

    BELESKA – 1.) DEO TEKSTA IZ „A“ FAZE – PRVO (1) PREDAVANJE – PUT I ŽIVOT – Samael Aun Weor – https://www.facebook.com/notes/vesna-mihajlovic/1-deo-teksta-iz-a-faze-prvo-1-predavanje-put-i-%C5%BEivot-samael-aun-weor/10152402217559823

    BELESKA – 2.) DEO TEKSTA IZ „A“ FAZE – DRUGO (2) PREDAVANJE – PSIHICKO IZUCAVANJE COVEKA – SAMAEL AUN WEOR- https://www.facebook.com/notes/vesna-mihajlovic/2-deo-teksta-iz-a-faze-drugo-2-predavanje-psihicko-izucavanje-coveka-samael-aun-/10152420917449823

    BELESKA – 3.) DEO TEKSTA IZ „A“ FAZE – TRECE (3) PREDAVANJE – LJUDSKA MAŠINA – SAMAEL AUN WEOR – https://www.facebook.com/notes/vesna-mihajlovic/3-deo-teksta-iz-a-faze-trece-3-predavanje-ljudska-ma%C5%A1ina-samael-aun-weor/10152425894509823

    BELESKA – 4.) DEO TEKSTA IZ „A“ FAZE – CETVRTO (4) PREDAVANJE – NAUKA O MEDITACIJI – Samael Aun Weor – https://www.facebook.com/notes/vesna-mihajlovic/4-deo-teksta-iz-a-faze-cetvrto-4-predavanje-nauka-o-meditaciji-samael-aun-weor/10152466963264823

    BELESKA 5.) DEO TEKSTA IZ „A“ FAZE – PETO (5) PREDAVANJE – ZVUK I CAKRE – Samael Aun Weor – https://www.facebook.com/notes/vesna-mihajlovic/5-deo-teksta-iz-a-faze-peto-5-predavanje-zvuk-i-cakre-samael-aun-weor/10152472824974823

    BELESKA – 6.) DEO TEKSTA IZ SESTOG (6) PREDAVANJA IZ „A“ FAZE – ČETVRTA KOORDINATA – SAMAEL AUN WEOR – https://www.facebook.com/notes/vesna-mihajlovic/beleska-6-deo-teksta-iz-sestog-6-predavanja-iz-a-faze-četvrta-koordinata-samael-/10152493135644823

    BELESKA – 7.) DEO TEKSTA IZ „A“ FAZE – SEDMO (7) PREDAVANJE – PSIHIČKO DUPLIRANJE – Samael Aun Weor – https://www.facebook.com/notes/vesna-mihajlovic/7-deo-teksta-iz-a-faze-sedmo-7-predavanje-psihičko-dupliranje-samael-aun-weor/10152546698904823

    BELESKA – 8.) DEO TEKSTA IZ „A“ FAZE – OSMO (8) PREDAVANJE – TRANSCEDENTALNOST SNOVA – Samael Aun Weor – https://www.facebook.com/notes/vesna-mihajlovic/8-deo-teksta-iz-a-faze-osmo-8-predavanje-transcedentalnost-snova-samael-aun-weor/10152561292044823

    BELESKA – 9.) DEO TEKSTA IZ „A“ FAZE – DEVETO (9) PREDAVANJE – ONIRIČKA DISCIPLINA – Samael Aun Weor – https://www.facebook.com/notes/vesna-mihajlovic/9-deo-teksta-iz-a-faze-deveto-9-predavanje-oniri%C4%8Dka-disciplina-samael-aun-weor/10152588740439823

    BELESKA – 10.) DEO IZ „A“ FAZE – DESETO (10) PREDAVANJE – BUDJENJE SVESTI – Samael Aun Weor
    POLOŠKA I KULTURNA IZUČAVANJA – https://www.facebook.com/notes/vesna-mihajlovic/beleska-10-deo-iz-a-faze-deseto-10-predavanje-budjenje-svesti-samael-aun-weor/10152617112549823

    BELESKA – (11) JEDANAESTO PREDAVANJE IZ ‘A’ FAZE, IZ GNOZE – „TRANSFORMACIJA INPRESIJA“ – Samael Aun Weor
    https://www.facebook.com/notes/vesna-mihajlovic/beleska-11-jedanaesto-predavanje-iz-a-faze-transformacija-impresija-samael-aun-w/10152662180814823

    BELESKA – 12.) DEO TEKSTA IZ „A“ FAZE – DVANAESTO (12) PREDAVANJE – ZAKON UZROKA I POSLEDICE – Samael Aun Weor – https://www.facebook.com/notes/vesna-mihajlovic/12-deo-teksta-iz-a-faze-dvanaesto-12-predavanje-zakon-uzroka-i-posledice-samael-/10152432745874823

    BELESKA – (13) TRINAESTO PREDAVANJE IZ „A“ FAZE – ENIGME SMRTI – Samael Aun Weor
    https://www.facebook.com/notes/vesna-mihajlovic/beleska-13-trinaesto-predavanje-iz-a-faze-enigme-smrti-samael-aun-weor/10152677590274823?pnref=story

    BELESKA – (14) CETRNAESTO PREDAVANJE IZ „A“ FAZE ‘POVRATAK, REINKARNACIJA I REKURENCIJA’
    https://www.facebook.com/notes/vesna-mihajlovic/beleska-14-cetrnaesto-predavanje-iz-a-faze-povratak-reinkarnacija-i-rekurencija/10152702884229823?pnref=story

    BELESKA – (15) – PETNAESTO PREDAVANJE IZ „A“ FAZE – „TRANSMIGRACIJA DUŠA“ – Samael Aun Weor
    https://www.facebook.com/notes/vesna-mihajlovic/beleska-petnaesto-15-predavanje-transmigracija-du%C5%A1a-samael-aun-weor/10152838392059823?pnref=story

    BELESKA – 16. DEO TEKSTA IZ „A“ FAZE – SESNAESTO (16) PREDAVANJE – UNIVERZUM PAMETI – Samael Aun Weor
    https://www.facebook.com/notes/vesna-mihajlovic/beleska-16-deo-teksta-iz-a-faze-sesnaesto-16-predavanje-univerzum-pameti-samael-/10152885465279823

    BELESKA – 17. SEDAMNAESTO PREDAVANJE IZ „A“ FAZE IZ GNOZE – „MOGUĆNOSTI UNUTRAŠNJE PAMETI“ – Samael Aun Weor
    https://www.facebook.com/notes/vesna-mihajlovic/beleška-17-sedamnaesto-predavanje-iz-faze-a-mogućnosti-unutrašnje-pameti-samael-/10152937277204823?pnref=story

    BELESKA – 18. OSAMNAESTO PREDAVANJE IZ „A“ FAZE, IZ GNOZE – „ATLANTIDA MIT ILI REALNOST“ – Samael Aun Weor
    https://www.facebook.com/notes/vesna-mihajlovic/beleska-18-osamnaesto-predavanje-iz-a-faze-atlantida-mit-ili-realnost-samael-aun/10152976444279823?pnref=story

    BELESKA – (19)

    BELESKA – (20)

Ostavite odgovor

Molimo vas da se prijavite koristeći jedan od sledećih načina da biste objavili svoj komentar:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s