19619_10205718741901780_3370716187573536212_n

EGO, MI I BOLEST

Zasto pojedini ljudi, odnosno vecina, da ne bi pokleknuli svom egu, da ga ne bi eliminisali, moraju da se razbole, da dobiju cak i najtezu bolest, a onda, umesto da se vrate k sebi, svom unutrasnjem bogu, bogu unutar sebe, da se preispitaju, gde su se to ‘kosili’ sa kosmickim/metafizickim zakonom u svom ponasanju, razmisljanju, nacinu zivota, oni se najcesce vracaju crkvi, dzamiji i tamo traze lek, traze boga, traze spas za svoj ego, za svoje neispravnosti (neispravna i lazna ponasanja, osecanja, razmisljanja, delovanja) koje ih ‘krase’ u toku ove egzistencije i iz straha za ovu svoju egzistenciju (zivot) traze boga, tamo gde ga nema, niti ce ga ikada biti i naci, cak ni za svoje zdravlje, a kamo li za nesto drugo. Lek i bog je u samom coveku, samo to covek treba i da osvesti, da shvati i prihvati tu cinjenicu i Istinu, sve je u njemu, i lek i otrov, i djavo i bog! Bog nije ni u crkvi, niti u dzamiji, verovali vi u to, ili ne, bog je u svima nama, u svemu sto postoji… Samo promenite dosadasnji nacin zivota, vase misli, navike, zelje, dela, i eto vam resenja, za sve vase nedace, za vase najvise dobrobiti. Rizikujem da sa ovom mojom konstatacijom izazovem lose ‘duhove’ kontra strane, da me napadnu, jer svi ne misle tako i isto kao ja,  jer, mnogi razmisljaju iz svog uma i ega..😀

 

16 comments on “EGO, MI I BOLEST

  1. Draga Vesna, ja se u potpunosti slažem sa vama. Čini se da ljudi nisu spremni da prihvate istinu, pa se onda sakrivaju iza boga i u njemu traže spas.
    Čini se, da danas više niko i ne mari za prostog Čoveka… ovaj vek je AntiHuman.. Anti. Egzistencijalistički.. sve se radi u ime boga a protiv Čoveka. Tužno je dokle je Čovek doveo Čovečanstvo … Hvala Vesna. Uvek čitam vaše pametne postove. Hvala, Biliana

  2. Potpuno pogrešno formulisano pitanje u delu: „Zašto POJEDINI….“ sa naglaskom na „Pojedini“. Koliko ljudi znate da nisu takvi, da ne pokušavaju uvek naći krivca ili samo uzročnik svojih problema – SA STRANE. Koliko puta ste i sami tako razmišljali pokušavali razlog nekog ličnog problema naći izvan sebe iako se smatrate mnogo svesnijom od drugih… Pravilno bi bilo da se pit: “ Zašto GOTOVO SVI ljudi ….“
    Verovatno je odgovor u ljudskoj prirodi koja nije spremna na samokritiku i gotovo sigurno u neverovanju onoga što kaže Echart Tolle u svojim delima: „Sve što se događa, događa se zato što je tako moralo da se dogodi. Da nije moralo, ne bi se ni dogodilo“. Kad većina ljudi to shvati, smanjiti će se i bes i kajanje a verovatno i želja za osvetom izbeći mnogo sukoba koje sada smatramo neizbežnim i vrtimo se u „začaranom krugu verovanja i ne verovanja, prihvaćanja i ne prihvaćanja“.

  3. Ideja vladara ovog materijalnog sveta, i jeste bila, da Boga iz nas, koji smo nosioci duhovne energije, progna u spoljni svet, koji jeste Crkva. Tom idejom je postignuto, da introspekciju i unutarnju molitvu, zamenimo trazenjem svega, pa i Boga u exterijeru. Vera u crkvu, drzavu i njihovu krilaticu „Bogu bozije a caru carevo“ – upravo i jeste izjava poslusnosti – lukavom vladaru ovog materijalnog plana. Kada bi se ljudi prisetili, da su sebi najveci i najlepsi Hram nebeski i da su sva nebesa u nama, ne bi smo vise bili podlozni beskonacnim manipulacijama. Bila bi to pobeda, bez i jedne zrtve, bez ijedne reci, metka… Tada bi nestali i sukobi sa Kosmickim zakonom, koji bi se zapravo – spontano izrazavali kroz nase misli, dela, postupke… Umesto, da „Gospod je moj pastir – unutar mene“ … imamo situaciju da „Gospod je NAS pastir“ unutar crkve i drustva – kao nametnuti nam mentalni deformitet.

  4. Ja unesoh svoj komentar ali ga ne vidim ovde. Da li je moguće, Vesna, da je i Vaš ego veći od ovih koje spominjete pa ste obrisali moj komentar iako, nije bio upućen protiv Vas.

  5. Sad se ipak pojavio, pa Vam se izvinjavam i molim Vas da obrišete prethodni a i ovaj ovde. Očito je ipak problem bio u komunikaciji mog računara i Interneta – odnosno, Vašeg Bloga.

  6. Ako radiš kako zaista misliš da treba, ne možeš da pogrešiš. Radi po savesti i ne treba ti ni ispovedaonica niti sudija koji će to da oceni. Radi po savesti i ne postoji Sudija koji može da te osudi. Sam sebi si najbolji i jedini sudija.

  7. U tome i jeste poenta, da sami sebi sudimo, sami sebe osudjujemo sa svojim delima i nedelima..BOG- ALLAH – SVEST – PRIRODA – KOSMOS – UNIVERZUM, sta god da jeste, ili, kako god ga ko zvao, samo dopusta da dobijemo nazad, kao bumerang, sve ono sto smo prouzrokovali, jer imamo kakvu-takvu slobodnu volju, koju smo dobili, nista vise i nista manje, zakon kosmosa/metafizike deluje besprekorno…😀

    O kolicini nase slobodne svesti sa kojom raspolazemo i sa kojom ‘radimo’ moglo bi se dosta pisati, o savesti takodje…

  8. Istina , crkve i sve ostale tzv. dobre institucije tribaju slabije, nesamostalne, naivne, bolesne … fanatizirane ljude, kojima triba pomoć. Prvo okriviti ljude lošim postupkama u njihovoj prošlosti, pa uvjeriti da jedini spas je Bog koji će im pomoći. Ljudima uzimaju odgovornost za svoj život !!!

  9. „Velika je nesreća kad čovek ne zna šta hoće , a prava je katastrofa kad ne zna šta može“ – J. Dučić.

    „Čovek ne može biti bogat koliko hoće, ali zato može da bude pošten koliko hoće “ – Balachandra Radžan

    Sedam smrtnih grehova : “ Bogatstvo bez rada, – Zadovoljstvo bez savesti, –
    Nauka bez humanosti, – Spoznaja bez karaktera, – Politika bez principa, – Trgovina bez morala i Obožavanje bez žrtvovanja“ . Mahatma Gandi.

    “ Vita brevis – život je kratak“ ; “ Ars longa – umetnost duga“ ;
    „Occasio praceps – prilika brza“ ; „Experimentum periculosum – pokušaj opasan“ ;
    „Iudicium difficile – odluka teška“ – Seneka.

    „U dobru je lako dobar biti – na muci se poznaju junaci“ P.P.Njegoš

    Poštovana Vesna, ovo je moj skromni komentar na temu koju ste pokrenuli.
    Od srca Vam savetujem da ne pokrećete teme koje su prigodne za mali broj populacije koja ovo može da shvati ali nema „oružje“ kojim bi iskorenilo zlo koje je nadvladalo dobro u svim sferama života i delanja ljudskog roda. Istina je da smo nemoćni svedoci da je „materijalno nadvladalo duhovno“ , i da smo sami krivci za sve što nas je do sada snašlo od postojanja ljudskog roda do danas. Ja ne tražim krivca na drugoj strani, kriv sam i što sve ovo razumem i sve ono što ne razumem. Tema koju ste pokrenuli isuviše je ozbiljna i životna da bi bila plasirana u okruženje bez mogućnosti prihvatanja od velike većine. Ne zameram Vam pokušaj, samo ja lično ne razumem cilj kome stremi Vaš pokušaj edukacije onog malog broja Vaših čitalaca na ovom blogu. Pokušaj je vredan poštovanja, ali mislim da ste ili pucali u pazno ili promašili zamišljenu metu. Srdačan pozdrav, Vama uvek dobro želeći:
    Radoslav Kovačević.

  10. Radoslav Kovacevic, postovanje i vama i za vasu informaciju Vesna nikada ne „puca“ u prazno i znajte da uvek ima i bice onih do kojih ce poenta price stici i dobro seme ce proklijati, ako ne kod svih, onda kod manjine. Na blogu ima dosta citalaca, samo se vecina ne oglasava, jer samo citaju, manjina komentarise i ne znam od kuda vam informacija da ih je tako malo na blogu…🙂

  11. Vesna, dozvolite mi da Vam se tako obraćam, nemam nameru na Vašem blogu da se pravdam za svoje lično mišljenje, ali hajde da Vam pojasnim kako ja to vidim. Prvo, PS računare poseduje mlada i mlađa populacija koju ovako velike i egzistencijalne teme ili ne zanimaju ili im nisu u „trendu“, dok zrelija populacija , mislim na starosnu dob od pedeset i više godina, ili ne poseduje PS računare ili nije zainteresovana da se javlja ili polemiše, morate priznati o ovako teškim temama, a svi oni koji se ne javljaju svojim komentarima, a prate Vaš blog, kako znate koliko ih je kada se ne oglašavaju na Vašem blogu ? Primite moje izvinjenje za loše složenu rečenicu sa komentarom „pucanj u prazno“, priznajem, malo je rogobatno ali sam želeo slikovito da pokažem da niste baš sve predvideli, kao na primer broj kvalitetnih komentara ili njihov broj uopšte. Mislim da gornji komentari to jasno pokazuju, po svom broju i sadržaju. Predpostavljam da ste očekivali mnogo više a da ste dobili skroman odziv. Pratiću ovu temu dok bude trajala , a želim da se uverim da li sam i ovoga puta bio u pravu. Uz dužno poštovanje, iskreno Vam želim mnogo uspeha u Vašim poduhvatima na ovom blogu. S poštovanjem, Vaš redovan pratilac i simpatizer R.Kovačević.

  12. Gospodine Radoslave Kovacevicu, sve je ok. Vidim da ste se potrudili da mi pojasnite svoje misljenje, neke svoje stavove i nameru, ali vam moram odgovoriti na svako vase pitanje ili konstataciju posebno.

    Pod broj 1. vi pisete:
    „Prvo, PS računare poseduje mlada i mlađa populacija koju ovako velike i egzistencijalne teme ili ne zanimaju ili im nisu u „trendu“, dok zrelija populacija , mislim na starosnu dob od pedeset i više godina, ili ne poseduje PS računare ili nije zainteresovana da se javlja ili polemiše, morate priznati o ovako teškim temama, a svi oni koji se ne javljaju svojim komentarima, a prate Vaš blog, kako znate koliko ih je kada se ne oglašavaju na Vašem blogu ?“

    Pod broj 2.
    Moj odgovor vama na to je: Nije tacno da da PS racunare poseduje samo mladja populacija, poseduje i starija populacija, evo, zar vi i ja nismo dokaz za to? i verujte da ima mnogo ljudi u godinama koji su rada nauciti nesto novo..Takodje ima mnogo mladih ljudi koji su vrlo zainteresovani za nova saznanja, zanima ih zdrav zivot i zdrava ishrana, novine koje se u svetu desavaju. Mozda vi nemate takav uvid u sve to, ali ja se krecem dosta po raznim seminarima, predavanjima i vidim koja se sve populacija zanima za zdrav zivot i sve ono sto ide uz to. Ovo sto sam gore napisala nije uopste teska tema, samo je istinita, a posto mnogi ne vole da saznaju istinu to je druga prica, jer nekima istina ne ide pod ‘kapu’…Za vasu informaciju, ovde na blogu imam mogucnost da vidim koliko hiljada ljudi me prati i mogu vam reci da brojka nije mala, ja sam zadovoljna, neka je samo jedan covek izmedju svih njih, shvatio iz svega ovoga univerzalnu istinu, ja cu biti zadovoljna..😀

    Pod broj 3.
    Prihvatam vase izvinjenje za ‘rogobatnu’ recenicu, koja priznacete ne ide da se uputi prema jednoj zeni, dami, bez obzira sta neko o njoj mislio..🙂

    Pod broj 4.
    O kvalitetu komentara zaista ne odlucujem ja, vec Vi, odnosi se na one, koji komentare i stavljaju na blog. Ne mogu ja da kazem nekome sta da napise i kako, da li je komentator pismen ili ne, da li zna knjizevno da se izrazava ili ne..Ja mogu samo da uskratim neki komentar i to, ako ga aksimetar prepozna kao provokatoski, negativan u smislu vredjanja ili nipodastavanja mene i moga rada, ali i ostalih prijatelja koji su na blogu.

    Pod broj 5.
    Verovali vi ili ne, nikada nista ne ocekujem ni od koga, i zbog toga se i ne razocaram, jer ljudi koji su skloni nesto ocekivati, uvek kao po nekom nepisanom pravilu se i razocaraju. Meni to nije potrebno i verujte da ne zivim od tih vasih komentara, lajkova, osuda i pokuda, jer to radim iz nekakvog svog licnog zadovoljstva, mislim na ono sto sve sto radim na blogu. Nisam placena ni od koga, kao sto su mi vec neki spocitavali ovde na blogu. Ovo je besplatan blog i to je to. Ako ne verujete u sve ovo sto vam pisem raspitajte se.
    I, da, ne smatram da je desetak komentara mali odziv, moglo je proci cak i nezapazeno, da ne bude ni jedan komentar, pa sta, ja bih i dalje radila to sto radim..🙂

    Pod broj 5.
    Pisete: „Predpostavljam da ste očekivali mnogo više a da ste dobili skroman odziv. Pratiću ovu temu dok bude trajala , a želim da se uverim da li sam i ovoga puta bio u pravu.“

    Svako ima pravo na svoje misljenje i to postujem.

    Mnogo puta pretpostavke nisu bas najbolje i izjalove nam se. Odziv koliki god da je, ja sam zadovoljna i mirna.
    Ja sam uvek ok i u svom miru, a vi ako vam je toliko stalo da budete u pravu, budite.
    Ego je taj koji zeli da bude u pravu, ja se trudim da ego iz sebe eliminisem i zato vam saljem poljubac i pozdrav iz srca…🙂

  13. Vesna, prezadovoljan sam Vašim odgovorima, ažurnošću kojom ste odgovorili kao i sadržinom modgovora. U pravu ste kada želite da se oslobodite sopstvenog ega, iskoristite to pravo, ja ću svoj zadržati i voleti kao sastavni deo sopstvenog bića, jer bez njega ja sam niko i ništa, bez identifikacije i onoga što me karakteriše u ovom jednom i jedinom životu. Hvala na pozornosti, vremenu koje ste utrošili na moju malenkost Vašim odgovorima, a ovde obećavam da sam osetio potrebu da više ne komentarišem i polemišem na ovom blogu. Puno sreće Vam želim u daljem životu i radu, bilo gde se nalazili i bilo šta radili. Vama uvek dobroželeći Radoslav Kovačević.

  14. Hvala vam i zadrzite slobodno svoj ego, a ako se pitate sta bi bili bez svog ega, mogu vam reci, bili bi cista nesebicna ljubav i samo takve ljude i situacije bi privlacili u svoj zivot…🙂

    Pisete da ste osetili potrebu da vise ne komentarisete, niste to bili vi, umesto vas odluku je doneo vas ego, ali boze moj, svako ima pravo da iz svoje tacke gledista funkcionise i deluje. I vama srecno bilo, svako dobro vam zelim iz srca…😀

Ostavite odgovor

