KADA BIH BIO POSLEDNJI SRBIN, PRISTAO BIH DA NESTANEM, A DA NE BUDE ZLOČINA


“ Čuvajmo se od neljudi, ali se još više čuvajmo da i mi ne postanemo neljudi.

* Kada bih bio poslednji Srbin, pristao bih da nestanem, a da ne bude zločina.


* Pristao bih da nestane ne samo velika nego i mala Srbija i svi Srbi sa mnom, a ne bih pristao na neljudstvo i nečoveštvo.


* Čuvajte i neprijatelje svoje i molite se za njih, jer ne znaju šta rade.


* Kao Patrijarh srpski, svoje prvenstvo među jedinkama, a i svako prvenstvo među ljudima, shvatam kao prvenstvo služenja, žrtve i krsta.


* Crkva ne odbija ni one koji misle da su nevernici, pogotovu kad i oni traže načina da dođu u Patrijaršiju, svejedno iz kakvih namera. Uostalom, ja sam svešteno lice, a sveta tajna sveštenstva ne pravi odbir koga ćete primiti i saslušati, ako ga neka muka vodi do vas. A i grešnici su uglavnom veoma nesrećni ljudi, naročito kad su prepuni sebe.


* Smatram da smo za tragediju u Jugoslaviji odgovorni svi. Da su se u ovoj situaciji raspada Jugoslavije našli danas oni ljudi koji su je na miran, ljudski način, sporazumom stvorili 1918. godine, mislim da bi je oni i razložili na miran, ljudski način, sporazumom.


* Da je i svima nama, kao ljudima i hrišćanima, jasno načelo da „zlo dobra donijeti neće“, da je „krv ljudska hrana naopaka“, stvari bi išle sretnije.

Sve što se više deli ima ga manje jedino LJUBAV ŠTO SE VIŠE DELI IMA JE VIŠE „

 

* Patrijarh Pavle rođen je 11. septembra 1914. kao Gojko Stojčević u selu Kućanci, Donji Miholjac, Slavonija, u porodici zemljoradnika.

S. K. pise kao svoj komentar na facebook-u :
„Toliko sam ponosan na činjenicu da sam desetak minuta razgovarao sa našim Svecem, pokojnim Patrijarhom Pavlom. Kod Rakovičkog manastira, na Veliki Petak, ubeđivao sam ovog dragog i milog čoveka, da ga odvezem kolima kuda želi. Niži od mene, ali mnogostruko veći, stavio mi je ruku na glavu i rekao : „Sinko, sada će 47 (linija autobusa) da naiđe. Ja volim da se vozim i autobusom i tramvajem. A, tebi, sinko, puno hvala. Sa tobom bih i pošao, jer voziš „Fiću“. U ova veća, sa zatamnjenim staklima, nikada ne bih ušao !“ To mi je jedna od najdražih situacija (uspomena) u čitavom mom životu.“

p.s. Bio je skroman, mudar i veliki čovek, često puta se mogao videti kako se vozi sam i bez pratnje u gradskom prevozu, znao je i da propešači i po nekoliko kilometara po gradu, da bi pronašao ono sto mu je potrebno, ne tražeći da ga neko preveze. Ljudi ga sami nazivaju svecem, ali, da li je to vazeće i u duhovnim/kosmičkim/božanskim zakonima, da ljudi odluče ko je gde stigao, ko je svetac. a ko ne. Mislim da pred Bogom ovozemaljski zakoni i odluke umnih ljudi ne „pije vodu“ i u kosmičkim zakonima vlada drugačiji ‘aršin’ za rangiranje, gde je ko stigao i gde ko pripada. Dug je „put“ do ‘titule’ sveca! Doduše, ako su se neki ratni zločinci, ustaše i fašisti, koji su tokom proteklih ratova mučili, klali i ubijali ljude, činili razna zverstva u prošlosti, bili proglasavani kao sveti, onda je ovaj skromni čovek to verovatno i zaslužio u ovoj svojoj kratkoj egzistenciji na planeti Zemlji… Ali, i oko njega je bilo zlata i safira… i malo je samo jedna egzistencija, da bi neko postao svetac. Čula sam od jednog sveštenika, da je patrijarh Pavle bio jedan od retkih, koji je spavao na kamenom uzglavlju, da li je istina, zaista ne znam, ali je zaista tako i delovao, jednom sam ga srela. E, sad, pitanje se postavlja, ako ga je na kraju stigla bolest, negde je bilo disharmonije i u njemu samom. Hrist je rekao da je svaka bolest, greh protiv Duha svetoga, pa zbog toga ovo i pišem, nama nas bezgrešnih..

Ostavite odgovor

